אשכוליות עשויות לסייע במחלת חניכיים

חוקרים באוניברסיטת פרידריך שילר בגרמניה מצאו כי אכילת שתי אשכוליות ביום, במשך שבועיים, מקטינה דימומים מהחניכיים ומזרזת החלמת פצעים.
החוקרים בדקו 58 אנשים עם מחלת חניכיים כרונית וגילו שלאכילת אשכוליות יש השפעה חיובית על מעשנים וגם על אנשים שאינם מעשנים.
האשכוליות מגבירות את רמות ויטמין C בדם, תורמות להחלמת פצעים ומקטינות את נזקי הרדיקלים החופשיים, אותן מולקולות בלתי יציבות המגבירות תהליכי התחמצנות בלתי מבוקרים בגוף.
רמות ויטמין C בדמם של מעשנים, נמוכות, בממוצע, ב- 29% מרמות ויטמין זה בדמם של אנשים שאינם מעשנים. במחקר נמצא שאכילת שתי אשכוליות ביום הביאה לעליה משמעותית ברמות ויטמין C בדמם של הנבדקים. אצל המעשנים, רמות הויטמין כמעט שהוכפלו, אך בגלל שרמות ויטמין C בדמם היו נמוכות מלכתחילה, הן נותרו נמוכות מרמותיהם של הלא המעשנים.
נוכחות מוגברת של ויטמין C בדם ממריצה את פעילות תאי הדם הלבנים. תאי הדם הלבנים הם חלק מהמערכת החיסונית התוקף אנטיגנים (חיידקים ונגיפים) ומשמיד אותם.
עדיין לא ברור לחוקרים הקשר שבין עישון לבין רמות נמוכות של ויטמין C. אפשר שהעישון פוגם בתהליך חילוף החומרים של ויטמין C, אך ישנה גם אפשרות שמעשנים נוטים שלא לצרוך תזונה בריאה ומגוונת.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.