אנטיביוטיקה עשויה לסייע לטיפול בקצרת (אסטמה)

סוג חדש של אנטיביוטיקה עשוי לסייע ללוקים באסטמה, כך טוענים רופאים במחקר חדש שפורסם בכתב העת היוקרתי NEJM.
משתתפי המחקר, שקיבלו אנטיביוטיקה חדשה הנקראת טליתרומיצין, החלימו מהתקפי קצרת טוב יותר ומהר יותר. מן המחקר עולה כי חולים שסבלו מהתקף אסטמה קשה החלימו בשלושה ימים מהר יותר בעקבות נטילת התרופה החדשה.
פרופסור סבסטיאן גונסטון, שהוביל את המחקר, אומר: אנטיביוטיקה מקובלת לא נמצאה יעילה לטיפול בהתקפי קצרת, אבל הפיתוח החדש עשוי לתת לנו שדה פעילות נרחב לטיפול במחלה. אמנם איננו בטוחים מהו המנגנון המדויק ההופך אנטיביוטיקה זו ליעילה, אך מחקרנו מצביע בבירור על השפעה מועילה. עלינו לבצע מחקרים נוספים בכדי לאושש את תוצאות המחקר הנוכחי, לחקור את מנגנוני הפעילות בכדי לבחון האם ניתן להגיע לתועלות זהות עם תרופות אנטיביוטיות דומות, ולמצוא מיהם החולים שישאבו את מירב התועלת מן הטיפול החדש.
במחקר, שנערך בקרב 278 חולים ב- 70 מרכזים ברחבי העולם, התגלה כי 61% מן החולים נשאו זני חיידקים, אשר הרופאים מאמינים כי הם המגבירים את חומרת התקפי הקצרת. צוות המחקר מאמין כי השפעת התרופה על חיידקים אלה יכולה להסביר את השיפור שחל במצבם של החולים. הרופאים מאמינים גם כי התכונות נוגדות דלקת של טליתרומיצין תורמות אף הן לקיצור משך ההחלמה.
טליתרומיצין מיוצרת על-ידי חברת סנופי-אוונטיס בארהב, ואינה משמשת כיום לטיפול באסטמה.
החוקרים אומרים כי נדרשים מחקרים נוספים בכדי לאושש את הממצאים ובכדי לקבוע למי מחולי האסטמה מתאים טיפול זה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.