אמונה עצמית שומרת על יכולת הזכרון

במחקר חדש נמצא כי אנשים המאמינים ביכולתם לשלוט בזכרון, אכן משפרים יכולת חשובה זו.
במחקר שמומן על-ידי המכון הלאומי לקשישים בארהב נמצא קשר בין הערכה עצמית נמוכה ביכולת לשלוט בתיפקודים תפיסתיים לבין ביצוע בפועל של תיפקודים אלה. אנשים שהשתמשו בשיטות שונות לסייע לזכרונם, כגון: שינון מספרי טלפון, והאמינו כי בדרך זו ישיגו שליטה טובה יותר ביכולת הזכרון, היו בעלי יכולות תפיסתיות משובחות יותר בעת זקנתם.
רמת האמונה העצמית ביכולת לשלוט בתיפקודים תפיסתיים היא גם הסיבה וגם המסובב של ירידה בזכרון הקשורה בגיל כך אומרת פרופסור מרגי לחמן מאוניברסיטת ברנדיס שעמדה בראש צוות המחקר.
מחקרנו הראה כי ככל שאתה מאמין שישנם דברים שניתן לעשותם בכדי לזכור, גדלה הסבירות כי תבצע את אותם דברים, תאמץ לך שיטות יעילות לזכור ותחשוש פחות בקשר לשיכחה. מוסיפה פרופסור לחמן.
במחקר נבחנו 335 מבוגרים בני 21 עד 83 שנים. הנבדקים התבקשו להזכר ברשימה של 30 מילים בקטגוריות שונות. התוצאות מצביעות על כך שהקשישים שאימצו לעצמם שיטות לשליטה על זכרונם היו בעלי יכולת טובה יותר להזכר במילים.
לא מפתיע כי ירידה בזכרון הקשורה בגיל, פוגעת בבטחון העצמי ביכולתנו השכלית. אנו רואים בדאגה עליה באמונות כי ירידה בזכרון היא בלתי נמנעת, אינה הפיכה ושהיא חלק בלתי נשלט מתהליך ההזדקנות. אמונות אלה מסבות נזק משום שהן כרוכות בתיסכול, בחרדות ומובילות לויתור על מציאת דרכים הכרחיות לשליטה ולתמיכה ביכולת הזכרון מסכמת פרופסור לחמן.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.