אכילת ירקות מפחיתה את התקשות העורקים

ממחקר חדש עולה כי אכילת 5 סוגי ירקות מפחיתה את התקשות העורקים ב- 38% בהשוואה לאכילת תזונה ללא ירקות.
אומר דר מייקל אדאמס, שערך את המחקר: בעוד שכל אחד יודע כי אכילת שפע ירקות טובה לבריאות, אף אחד לא הראה כי אכילתם מסייעת במניעת התפתחות של טרשת עורקים. ממחקרנו עולה כי תזונה עשירה בירקות עשויה לסייע במניעת התקפי לב ושבץ.
המחקר, שפורסם בכתב העת לתזונה, נערך בעכברי מעבדה שפיתחו טרשת עורקים. טרשת עורקים היא מצב בו מצטברים משקעים על דפנות העורקים. העורקים מאבדים בהדרגה את גמישותם ונהיים צרים יותר ויותר עד לחסימתם המלאה.
מחצית מן העכברים קיבלו תזונה נטולת ירקות והמחצית השניה קיבלה תערובת של ירקות שסיפקו 30% מהערך הקלורי של התזונה. תערובת הירקות כללה: ברוקולי, שעועית ירוקה, תירס, אפונה וגזר.
לאחר 16 שבועות מדדו החוקרים רמות של שני סוגי כולסטרול בכדי להעריך את שיעור טרשת העורקים. בעכברים שקבלו דיאטה עשירה בירקות נמצא כי הרובד הטרשתי בעורקים הצטמצם ב- 38% בהשוואה לעכברים שקיבלו תזונה ללא ירקות. ניצפו גם שיפורים קלים במשקל וברמות כולסטרול.
מסכם דר אדאמס: למרות שלא ברור עדיין איך דיאטה עשירה בירקות משפיעה, הממצאים מצביעים על כך שירקות צהובים וירוקים מונעים את הצטברות המשקעים על דפנות העורקים ומפחיתים את הסיכון למחלות לב. ירידה של 37% בסמנים של דלקת עשויה לספק, אולי, הסבר לתרומת הירקות, שכן ידוע שהתפתחות טרשת עורקים כרוכה בסימני דלקת בעורקים. יתכן כי תכולת האנטיאוקסידנטים שבירקות היא זו שמעכבת את התהליך הדלקתי ומונעת היווצרות של רובד טרשתי בעורקים. 
עוד על תזונה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.