איך פותר המוח קונפליקט רגשי

חיי היומיום מחייבים אותנו לדעת להתעלם מרגשות המסיחים את דעתנו. חוקרים גילו כי המוח יכול למנוע מרגשות להפריע לתיפקוד התפיסתי בעזרת אתר המנהל את עיבוד המידע שנמצא בקורטקס. מאתר זה יוצאת הוראה המעכבת את פעילות האזור במוח שמעבד מידע רגשי.
במחקר, שהתפרסם בכתב העת נוירון, מצא צוות חוקרים בראשותם של דר אטקין ודר הירש כי אזור במוח הנקרא ACC מפקח על ניהול עיבוד המידע התפיסתי וקשור לאזור אחר במוח המפקח על המידע הרגשי. כאשר נוצר קונפליקט בין המידע התפיסתי לבין המידע הרגשי, אחראי אזור זה לפתרון המחלוקת.
בכדי להבין את אופן פעולתו של אזור זה במוח, נתבקשו מתנדבים בריאים להתבונן בתמונות של פנים ולציין האם הן שמחות או עצובות. על גבי התמונות הופיעו לסירוגין גם הכותרות עצב או שמחה, שחלקן היה שגוי. הנבדקים עברו הדמיה בתהודה מגנטית בעת הצפיה בתמונות.
מממצאי המחקר עולה כי כאשר המידע הרגשי והתפיסתי סותרים זה את זה, באופן עיקבי, אותו אזור במוח, אצל נבדקים בריאים, בולם את עיבוד המידע הרגשי ובכך פותר את הקונפליקט.  אצל נבדקים בעלי הפרעות נפשיות, כגון: דכאון או הפרעה פוסט טראומתית, לא נבלם תהליך עיבוד המידע הרגשי והוא מתערבב עם המידע התפיסתי ומשבש את משמעותו.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.