איך מעכבים משככי כאבים התפתחות סרטן

מדענים גילו שהביטוי של גן הנקרא MDA-7/IL-24 הוא המנגנון המולקולארי המאפשר לתרופות לשיכוך כאבים מסוג NSAIDs לעצור את התפתחותם של תאי סרטן. ממצא זה עשוי להוביל לפיתוח תרופות מונחות מטרה נגד סרטן.
אומר דר טוביה ליברמן מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד: בתצפיות שנערכו בעבר נמצא כי משככי כאבים יכולים להיות יעילים במניעה ובטיפול במספר סוגי סרטן שכיחים. מה שלא היה ברור הוא מהו מנגנון הפעילות המדויק. כעת, לאחר שטיפלנו בסוגים שונים של תאי סרטן במבחנה במגוון רחב של משככי כאבים, אנו יכולים להצביע על גן בודד שלאחר ששופעל, קוטל תאי סרטן מבלי לפגוע בתאים בריאים ותקינים.
תשומת לב רבה הופנתה בשנים האחרונות לקשר בין דלקת לסרטן. התגובה החיסונית של הגוף כמענה לנזק ברקמה היא דלקת המשמשת כקו הגנה טבעי מפני פציעות וזיהומים. כאשר הדלקת היא כרונית (ממושכת), כמו במחלות מעיים דלקתיות למשל, המנגנון המפקח על התהליך הדלקתי נתקע במצב מופעל, ואחת התוצאות היא השתחררות של חומרים המגבירים תהליכים סרטניים והתפתחות גידולים באתר הרקמה הפגועה.
דר ליברמן וצוותו בחנו יותר מ- 20,000 גנים המשופעלים על-ידי משככי כאבים ואיתרו את הגן הפעיל ביותר שנקרא MDA-7/IL-24 . גן זה שהוא ציטוקין ספציפי לסרטן ידוע, זה מכבר, לחוקרים כגן המדכא הופעת גידול סרטני חדש.
במילים אחרות, יכולתן של תרופות לשיכוך כאבים מסוג NSAIDs לעורר אפופטוסיס (תהליך מוות של תאים) תלויה ביכולתן לגרום לביטוי של הגן הנקרא MDA-7/IL-24 הקוטל מספר רב של סוגי סרטן. עליה ברמות הגן אצל חולים עשויה להוות סמן ביולוגי חשוב ולסייע לרופאים לנטר את יעילות הטיפול.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.