איך לסייע למערכת החיסונית לבחור את הדרך הטובה ביותר להלחם בזיהומים

במחקר חדש, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי Nature, טוענים החוקרים כי מצאו דרך חדשה להלחם במחלות הקשורות לתיפקוד המערכת החיסונית, כגון: סרטן ומחלות אוטואימוניות כמו סוכרת ודלקות מפרקים.
המערכת החיסונית מיצרת, בבלוטת הטימוס, שני סוגים של תאי T (תאי דם לבנים). סוג אחד, הנקרא תאי T משפעלים, תוקף תאים מזוהמים, ואילו הסוג השני, הנקרא תאי T מווסתים, מדכא את התגובה החיסונית, ומגן על הגוף מפני נזקי דלקת בעת זיהום.
צוות המחקר, בראשותו של פרופסור אדריאן היידיי מאוניברסיטת קינגס קולג בבריטניה, טוען שגילה את מנגנון הפעולה הקובע האם תאי T בוגרים יהפכו לתאים משפעלים או לתאים מווסתים. החוקרים טוענים כי בעזרת פיתוח תרופות חדשות ניתן יהיה להשפיע במתכוון על מנגנון זה ולקבוע מראש איזה סוג של תאי T יתפתח. החוקרים מאמינים כי בדרך זו ניתן יהיה להתמודד עם מחלות המושפעות מהסוגים השונים של תאי T.
מסביר פרופסור היידיי: אם נמצא בעתיד את הדרך לגרום לגוף ליצר תאי T משפעלים בחולי סרטן (שיתקפו במשנה מרץ את התאים הסרטניים) או תאי T מווסתים (שימתנו את התגובה החיסונית ואת נזקי הדלקת) בלוקים במחלות אוטואימוניות (מחלות בהן המערכת החיסונית תוקפת בשוגג את רקמות הגוף) כי אז נוכל לסייע לגוף לבחור את הדרך הטובה ביותר להלחם בזיהומים ולמנוע מחלות הנגרמות מכשלים במערכת החיסונית.
עוד על מערכת החיסון

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.