איך חוזר המוח לתקשר לאחר פגיעה

מדענים באוניברסיטת רוהר בבוכום שבגרמניה חקרו את יכולת הארגון מחדש של מוח בוגר. המדענים מצאו כי לאחר פגיעה בעצבי הראיה, תאי העצבים במוח שבו לתפקד כתאי מוח צעיר ובמהלך של שנה ניצפתה התחברות מחדש של תאי העצבים באזור הפגוע.
המדענים תיעדו את פעילות תאי העצבים במרכז הראיה של מוח בוגר וגילו פרטים חדשים על התארגנות המוח לאחר פגיעה. הפרטים החדשים כוללים את מהלך הזמן, היקף ההשתקמות, אפשרויותיה ומגבלותיה. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת של האקדמיה הלאומית למדעים בארהב.
ידוע זה מכבר כי מוח צעיר הוא בעל גמישות ויכולת השתנות מהירה. מה שאינו ברור הוא מהי מידת הגמישות ויכולת ההשתנות של המוח הבוגר.
בכדי לקבוע במדויק את יכולתו של מוח בוגר להתארגן מחדש, תיעדו החוקרים את פעילות תאי העצבים במרכז הראיה פגוע של חתול בוגר. התיעוד נמשך כשנה ובמהלכו שבו האזורים הפגועים לפעול והקשר בין העין למוח מופה מחדש.
מסביר פרופסור אולף אייסל מעורכי המחקר: תהליך ההתחברות מחדש נע כמו גל, תוך שבועות ספורים, מהאזור הבריא שנמצא בסמוך למקום הפגוע במוח אל האזור הפגוע במוח. תאי העצבים הפגועים שבים לתפקד, באופן זמני, כתאי מוח צעיר ומתחברים מחדש לאזורים שלא ניזוקו. במרוצת התהליך יכולת קליטת המידע היא כוללנית ולא מוגדרת, יכולת ניתוח המידע מוגבלת ביותר.
לאחר תום תהליך ההתחברות מחדש שבים אזורי קליטת המידע לגודלם התקין אך יכולת ניתוח המידע נותרת חלקית.
מסכם פרופסור אייסל: ממצאינו מאששים את גמישותו המדהימה של המוח הבוגר עם מגבלות מסוימות בהשתקמות יכולת ניתוח המידע.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.