אושר לשימוש חיסון חדש מפני סרטן צוואר הרחם

משרד הבריאות בישראל אישר לאחרונה חיסון חדש למניעת סרטן צוואר הרחם המיועד לראשונה לנערות ולנשים מגיל 10 ועד 45. החיסון הנקרא סרווריקס (Cervarix), מוצע לנערות ולנשים בישראל במסגרת הביטוחים המשלימים של מכבי שרותי בריאות, קופת חולים מאוחדת וקופת חולים לאומית. החיסון החדש, נועד להגן מפני זנים שונים של נגיף הפפילומה האנושי, האחראי לכ- 80% מכל מקרי סרטן צוואר הרחם והוא ניתן בשלוש מנות של זריקה בזרוע בטווח של חצי שנה, כאשר הזריקה השנייה ניתנת כחודש לאחר הזריקה הראשונה והזריקה השלישית ניתנת כחצי שנה לאחר הזריקה הראשונה. הנגיף אשר מועבר בדרך כלל בעת קיום יחסי מין, נישא על ידי הגבר ועלול להשפיע על התאים ברקמה של צוואר הרחם ולהביא להתפתחות של זיהומים מתמשכים, יבלות ושינויים טרום סרטניים. בעקבות תהליך שינוי זה עלול להתפתח סרטן. חיסון של נערות ונשים כנגד הנגיף, מהווה כלי מניעתי יעיל ובטוח נגד סרטן צוואר הרחם, אשר עשוי להציל את חייהן. החיסון החדש מיועד לנערות ונשים בגילאי 10 עד 45, לעומת החיסון הקיים כיום בשוק המותאם כיום לנשים עד גיל 26 בלבד.
מערכת מסייעתהחיסון החדש הוא החיסון הראשון למניעת סרטן צוואר הרחם שכולל בהרכבו מערכת מסייעת ייחודית הנקראת AS04. מערכת זו, מגבירה ומעצימה את התגובה החיסונית של גוף האישה ומאריכה את משך ההגנה.במחקרים קליניים בהם נטלו חלק למעלה מ- 40 אלף נשים, הוכחה בטיחות ויעילות גבוהה של החיסון במניעת סרטן צוואר הרחם שנגרם על ידי נגיף הפפילומה מזנים 16 ו- 18. זנים אלה אחראים ל- 70% ממקרי סרטן צוואר הרחם. נמצא גם כי החיסון מגן מפני זיהומים שנגרמו מזנים נוספים של הנגיף מסוגים 45, 31 ו- 52 שאחראים יחד לעוד 12% ממקרי סרטן צוואר הרחם.בכנס השנתי של האגודה לגינקולוגיה אונקולוגית, שהתקיים לאחרונה בפלורידה, הוצגו תוצאות מעקב מחקרי של שש וחצי שנים, בו השתתפו 776 נשים בגילאי 15 עד 25, מדרום אמריקה וברזיל, אשר קיבלו את החיסון. מתוצאות המעקב עולה, שבקרב 98% מהנשים נשמרו רמות גבוהות של נוגדנים נגד נגיף הפפילומה, פי 11 מרמת נוגדנים שנוצרים בגוף בעקבות זיהום שנגרם מזני הנגיף 16 ו-18. נמצא שלאורך שש וחצי שנים ממועד ההתחסנות נשמרה יעילות גבוהה של מניעת מצבים טרום סרטניים וסרטן צוואר הרחם. בנוסף לכך, הראה המחקר יעילות של 78% במניעת סרטן צוואר הרחם מנגיף מזן 45 ויעילות של  60% נגד הנגיף מזן 31 לאותו פרק זמן של שש  וחצי שנים. זוהי התקופה הממושכת ביותר, שדווחה עד היום, שבמהלכה נשמרו רמות גבוהות של נוגדנים נגד נגיף הפפילומה מזנים 16 ו-18 בעקבות חיסון מפני סרטן צוואר הרחם.
כל אישה שפעילה מבחינה מינית, עלולה להידבק בנגיף הפפילומה. הסיכון לזיהום עולה עם הגיל. על פי הערכה מקובלת, כ- 80% מהנשים ידבקו בנגיף הפפילומה במהלך חייהן. כ- 50% מזיהומים ייגרמו מנגיפים מהזנים שעלולים אף לגרום לסרטן צוואר הרחם. על פי הערכה של החברה הישראלית לקולפוסקופיה ופתולוגיה של צוואר הרחם, כ- 1,300 נשים מאובחנות בישראל, מדי שנה עם שינויים טרום סרטניים בצוואר הרחם שעלולים להוביל להתפתחות סרטן צוואר הרחם. נטילת החיסון מהווה צעד שיכול להפחית לחץ נפשי, תחלואה קשה, ואף תמותה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.