אושר באירופה הטיפול בפרוזאק לילדים

סוכנות התרופות האירופאית (EMEA) התירה לשימוש את התרופה נוגדת דכאון פרוזאק בקרב ילדים. משמעות האישור היא שניתן לרשום את התרופה לילדים כבר מגיל 8.
פרוזאק מותרת לשימוש, בקרב מבוגרים, בקהילה האירופאית כטיפול בהתקפי דכאון כבד, הפרעות כפייתיות והפרעות אכילה (בולימיה).
סוכנות התרופות החליטה כי תועלתה של התרופה עולה על הסיכונים שבה לילדים הלוקים בדכאון בינוני עד קשה ושאינם מגיבים לטיפולים מילוליים (פסיכותרפיה). מומלץ, על-ידי הסוכנות לתת את התרופה רק במשולב עם הטיפול המתמשך.
מומחים לבריאות הנפש קדמו בברכה את ההחלטה וציינו כי חיוני ביותר שהשימוש בתרופה בקרב ילדים ינוטר בקפדנות יתרה על-ידי הרופאים וינתן בזהירות רבה ביותר.
המומחים מזכירים כי תרופה אנטי דכאונית מאותה משפחת תרופות (SSRI) בשם סרוקסט נמצאה כמגבירה תוקפנות ותחושות אובדניות בקרב ילדים, ולכן חובה על הרופאים לעקוב אחר תופעות לוואי של התרופה.
פרוזאק, או בשמה הגנרי פלואוקסטין, שייכת למשפחת תרופות המעכבות באופן בררני ספיגה חוזרת של סרוטונין (הורמון המשפיע על מצב הרוח).
הסוכנות ממליצה על מינון התחלתי של 10 מג ביום שיעלה ל- 20 מג ביום לאחר שבוע או שבועיים. אם לא ניצפתה תועלת קלינית במרוצת 9 שבועות, יש לשקול מחדש את הטיפול.
ארגונים לבריאות הנפש המטפלים בילדים מברכים על החלטת סוכנות התרופות האירופאית ומציינים כי אחד מכל עשרה ילדים לוקה בבעיה נפשית.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.