אבחון מחלת אלצהיימר בעזרת הדמיה ממוחשבת

סוג חדש של סריקה בהדמיה ממוחשבת הנקראת PET שימש לזיהוי מחלת אלצהיימר באופן לא פולשני והניב תוצאות שלא נפלו באיכותן מאלה המתקבלות בנתיחה שלאחר המוות, כך נטען במחקר חדש.
המחקר שהתפרסם בכתב העת היוקרתי New England Journal of Medicine נערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת קליפורניה.
מוחו של אדם הלוקה במחלת אלצהיימר מכיל חלבונים בלתי תקינים היוצרים משקעים ומבוכים של רבדים עמילואידים. השיטה האמינה ביותר למציאת רבדים אלה במוחו של החולה החי היא באמצעות נטילת דגימה מרקמת המוח. נטילת דגימה שכזאת היא הליך פולשני עתיר סיכונים. קיימות מספר שיטות סריקה אך הן אינן אמינות.
במחקר החדש נראה כי עלה בידי המדענים לפתח שיטה לא פולשנית לזיהוי אותם סמנים של מחלת אלצהיימר על-ידי שימוש בסורק מסוג PET וחומר ניגוד כימי הנקרא FDDNP הנקשר ביעילות לרבדי העמילואידים במוח. ההדמיה המתקבלת בסריקה זו היא תלת ממדית ומאפשרת קבלת תמונה חדה של המוח.
צוות המחקר, בראשותו של דר גרי סמול, בחן 83 מתנדבים שעברו הערכה פסיכיאטרית ומבחני יכולות תפיסתיות (לאיתור בעיות זכרון וחשיבה). 30 מהם סווגו כבריאים ושימשו כקבוצת הבקרה, 28 מהם כבעלי קשיים תפיסתיים קלים ו- 30 מהם סווגו כלוקים במחלת אלצהיימר.
תוצאות המחקר הראו כי אפשרי לקבוע בשיטה החדשה מי מהנבדקים הוא בריא, מי לוקה במחלת אלצהיימר ומי סובל מבעיות קלות בזכרון. רמת הדיוק שהושגה היתה 98%.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.