ציפורניים שבירות

ציפורניים שבירות

ציפורניים שבירות מצביעות בדרך כלל על תזונה לקויה. כשנוצר מחסור ברכיבי תזונה, נוטה הגוף להזניח את האברים ההיקפיים  כגון: העור, השיער והציפורניים ולהעביר את רכיבי התזונה לאברים הפנימיים. לעתים נגרמת הבעיה גם כתוצאה מדלקת סביב לציפורן. אבחון מדויק יצביע על מקור הבעיה ועל דרך הטיפול בה. 

תסמינים (סימפטומים) של ציפורניים שבירות

התסמינים הנפוצים הם ציפורניים שבורות, סדוקות או מפוצלות. לעתים מופיעים כתמים לבנים על הציפורן.

טיפול בציפורניים שבירות

הטיפול המקובל כולל הבטחת תזונה מאוזנת ומגוונת הכוללת במיוחד: חלבונים, ויטמינים A, C, B3, B6, סידן וברזל. שימוש בכפפות בעת רחיצת כלים, הימנעות משימוש בלק לציפורניים. 
במקרים מסוימים מקור הבעיה הוא בתת פעילות בלוטת המגן או בעיות בזרימת דם. במקרים אלה הטיפול בבעיה מסייע לפתרון בעיית הציפורניים.

טיפולי רפואה משלימה בציפורניים שבירות

מחסור בברזל עלול לגרום להופעת ציפורניים מעוותות. מחסור באבץ עלול לגרום להופעת כתמים לבנים על הציפורן. מולטי-ויטמין מאוזן יכול להשלים את החוסרים הללו. ביוטין הוא ויטמין מקבוצת ויטמיני B. מחסור בויטמין זה גורם לציפורניים חלשות ושבירות ואף לשיער מפוצל, שביר ונושר. במחקר שנערך נמצא שנטילת ביוטין כהשלמה תזונתית שיפרה את גמישות הציפורניים וחוזקן. בתצפית שנערכה נמצא שגלוקוזאמין סולפט הגביר את קצב צמיחת הציפורניים וחוזקן. השלמה תזונתית של סיליקון בנוסחה אורגנית (סיליקה) מעבה את הציפורניים ומגבירה את חוזקן. 

סיכום

ליקויים בציפורניים מצביעים על בעיות בריאות קיימות או עתידיות כתוצאה ממחסור ברכיבי תזונה. (ישנו ענף של אבחון מחלות אלטרנטיבי המתבסס על ניתוח מצב הציפורניים). תזונה מאוזנת ומגוונת בגיבוי של מולטי-ויטמין עשויה לשפר את מראה הציפורניים וחוזקן. מבין ההשלמות התזונתיות המיוחדות נראה שתוספת של ביוטין מחוללת שינוי משמעותי בחוזקן, במרקמן ובגמישותן של הציפורניים. 

עדכון אחרון – 29/7/2010

 

 

 

אולי יעניין אותך...

בעיות עור נפוצות

בעיות עור נפוצות – חלק שני

העור שלנו הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו. העור מספק לנו הגנה מפני מפגעים חיצוניים רבים …