פוסט טראומה

פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה היא תסמונת מורכבת שסיבותיה אינן ידועות ואין לה מרפא. המאפיין הבולט של התסמונת הוא כאב מערכתי בשרירים, בגידים וברצועות. מכיוון שהכאב מופיע לעתים בסמוך למפרקים מאובחנת התסמונת באופן שגוי כמחלת מפרקים. ברוב המקרים התסמונת אינה מלווה בדלקת.

תסמינים (סימפטומים) של פיברומיאלגיה

כאב ממוקד בנקודות מוגדרות הוא התסמין המאפיין פיברומיאלגיה. הכאב מתמקד בעיקר בצוואר, בכתפיים, בגב התחתון ובשוקיים. תסמינים נוספים שעלולים להופיע הם עייפות, כאב בחזה, חום קל, בלוטות לימפה מוגדלות, הפרעות שינה, כאבי בטן לסירוגין, תסמונת המעי הרגיז ודיכאון.

טיפול בפיברומיאלגיה

הטיפול המקובל הוא שילוב של תרופות משככות כאבים עם תרופות נגד דיכאון. בנוסף מומלץ לעסוק בפעילות גופנית מתונה עם דגש על מתיחות כדי להקל על המתח השרירי. בחלק מן המקרים ניתן גם יעוץ פסיכולוגי כדי להתגבר על ההיבטים הנפשיים של התסמונת. לעתים ניתן אלחוש מקומי בתרסיס או בזריקה כדי להקל על הכאב. שימוש במשככי כאבים הוא אפשרי למרות שבמחקר שנערך לא נמצאה להם תועלת.

שינויים מומלצים בתזונה ובאורח חיים

 

טיפולי רפואה משלימה בפיברומיאלגיה

סיכום

פיברומיאלגיה היא תסמונת שסיבותיה והדרך לרפאה אינן ידועות. התסמונת מתאפיינת במספר מוקדי כאב באברים שונים של הגוף ומלווה בבעיות נפשיות הנגרמות מכאב ממושך שאינו מרפה. שיכוך כאבים, יעוץ פסיכולוגי ופעילות גופנית עשויים להקל על תסמיני הבעיה. 

עדכון אחרון – 27/7/2010

 

אולי יעניין אותך...

שבר ליס פרנק

שבר ליספרנק

שבר ליספרנק הוא פציעה בחלק האמצעי של כף הרגל. מטופלים עם פציעות ליספרנק חווים נפיחות …