ירידה קוגניטיבית

דליות ורידים

בוורידים, שתפקידם להזרים את הדם חזרה ללב, ישנם שסתומים המונעים את זרימת הדם בכיוון ההפוך כתוצאה מכוח המשיכה. כאשר שסתומים אלה נחלשים נאגר הדם בוורידי הרגליים וגורם ליצירת קטעים מוגדלים. קטעי ורידים מוגדלים אלה נקראים דליות ורידים. עמידה או ישיבה לפרקי זמן ארוכים, חוסר בפעילות גופניתהשמנת יתר והריונות מגבירים את הסיכון להופעת דליות ורידים. לעתים מסבות דליות הוורידים כאב. הרמת הרגל הפגועה מעניקה בדרך כלל הקלה משמעותית.

תסמינים (סימפטומים) של דליות ורידים

תסמיני דליות ורידים כוללים: כאב, עקצוץ, תחושת כבדות ברגליים. תחושת הכבדות ברגליים מחריפה בעקבות עמידה ממושכת ומשתפרת לאחר הרמת הרגליים. דליות ורידים נראות על גבי הרגלים כוורידים מוגדלים ומעוותים הקרובים לעור וצבעם לעתים כחול. במצב מתקדם של דליות ורידים מתנפחות הרגליים ועלולים להופיע כיבים בעור.

טיפול בדליות ורידים

הטיפול המקובל בדליות ורידים הוא הרמת הרגלים, הימנעות מעמידה וישיבה ממושכות, חבישת גרביים לוחצות ונעלים תומכות. טיפולים אחרים הם ניתוח להסרת הוורידים, טיפול בלייזר, או הזרקת חומרים כימיים הגורמים לווריד להיסגר. כיבי רגליים מטופלים בדרך כלל בעזרת חבישת לחץ המכילה אנטיביוטיקה.

שינויים מומלצים באורח חיים

חשוב להרים את הרגלים כדי להקל על הכאב. יש להימנע מעמידה או ישיבה ממושכות. הליכה מתונה וסדירה תביא להקלה.

טיפולי רפואה משלימה בדליות ורידים

סיכום

דליות ורידים ברגליים נגרמות ככל הנראה מתפקוד לקוי של שסתומי הוורידים שתפקידם לאפשר זרימת דם רק לכיוון הלב. כתוצאה מן התפקוד הלקוי נאגר דם בקטעי ורידים וגורם להתנפחותם. הוורידים הנפוחים מתעוותים ונראים על פני העור כרשת בולטת שלעתים צבעה כחול. דליות ורידים ברגלים גורמות לתחושות כאב, עקצוץ וכבדות ברגלים המחמירים לאחר עמידה ממושכת. ניתן באופן חלקי לשפר את המצב על-ידי הרמת הרגלים, הימנעות מעמידה ממושכת ולבישת גרביים תומכות. ניתן בעזרת ניתוח להסיר את הוורידים הפגועים, או בעזרת הזרקת חומרים כימיים לגרום לוורידים להסגר. צמח המרפא מטאטא הקצבים נמצא כיעיל בשיפור משמעותי של הבעיה. 

עדכון אחרון – 22/7/2010

אולי יעניין אותך...

משאבת לב

משאבת לב מושתלת יכולה להשיב ללב את תפקודו המלא

חוקרים מצאו כי משאבת לב ששימשה כתמיכה באי-ספיקת לב בקרב מטופלים שהמתינו להשתלת לב, השיבה …