5 עצות חשובות לשימור העצמאות במשך כל החיים

להלן חמישה דברים שיכולים לסייע לשימור עצמאות, בכל מצב, במשך כל החיים. חשוב לזכור שהשינויים המוצעים משפיעים זה על זה ומעצימים זה את זה. ככול שנאמץ אותם יותר תגדל התועלת שנשאב מהם.

שימור עצמאות – חופש ממחלות ומתלות באחרים

1. אם מעשנים, צריך להתייעץ עם הרופא איך להיגמל. כולנו יודעים שהעישון רע לבריאות. להלן תזכורת זריזה כמה זה רע. העישון גורם לנזק עוד לפני הלידה ועד לסוף החיים, הוא מגביר את הסיכון למחלת לב, לסרטן, למחלות נשימה, לאוסטאופורוזיס, התנוונות הרשתית וקטרקט (תבלול).

2. להיות יותר פעילים. הליכה נמרצת של רק 30 דקות 5 ימים בשבוע מקטינה את הסיכון להתקף לב, שבץ וסוכרת. מורידה רמות סוכר בדם, מפחיתה דיכאון, ועוזרת בשפעול גנים שמסירים שומנים וסוכרים מזרם הדם.

3. משפרים את התזונה על-ידי שינויים פשוטים. הוסף יותר מנות של ירקות ופירות ירוקים, אדומים, כתומים וצהובים לתפריט היומי שלך, במטרה להגיע ל- 9 מנות כאלו ביום. עבור לשומנים בריאים יותר, בחר פחות שומנים רוויים והגבר צריכתם של שומנים טובים כמו שמן זית ושמן דגים שעשיר באומגה 3.

4. שומרים את לחץ הדם תחת שליטה. אימון גופני סדיר, הימנעות מעישון, אימוץ תזונה עשירה בפירות ובירקות, צריכת מוצרי חלב דלי שומן, צמצום צריכה של בשר אדום ושומן רווי, והקטנת כמות הממתקים והמלח בתזונה אמורים לשמור על לחץ דם תקין. אם אמצעים אלה אינם מספיקים, תרופות מרשם להורדת יתר לחץ דם תעזורנה בתנאי שנוטלים אותן באופן סדיר ועקבי.

5. מדברים עם רופא המשפחה על בדיקת צפיפות העצמות. כל הנשים מעל לגיל 65 צריכות לבדוק את צפיפות עצמותיהן. אם נמצאים בסיכון גבוה לאוסטיאופורוזיס ימליץ הרופא על עריכת הבדיקה מוקדם יותר. חשוב לקבל כמות נאותה של סידן (1000-1200 מג ביום) וויטמין D (800-1000 יבלא ביום).

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …