תקווה לתרופה חדשה לסרטן השד

תרופה חדשה לסרטן השד המפסיקה את אספקת הורמון האסטרוגן, עשויה להציל את חייהן של רבבות של חולות במחלה בבריטניה, כך מסרו חוקרים.
במידע שנאסף משלושה מחקרים בינלאומיים, בהם השתתפו יותר מ- 4000 נשים, נמצא שהמרת הטיפול המקובל בתרופה החדשה לאחר שנתיים, עשוי להפחית את שיעור התמותה ב- 29%.
התרופה מסוג אנסטרוזול משמשת כיום רק לטיפול לאחר הניתוח להוצאת הגידול הסרטני, בנשים לאחר גיל המעבר עם סרטן שד פולשני המומרץ על-ידי הורמון האסטרוגן. תרופה זו שייכת לסוג חדש של תרופות המרסנות את פעילות האנזים ארומטז, ובעקבות כך עוצרות את יצור האסטרוגן.
אצל כשלושה רבעים מן הנשים לאחר גיל המעבר, החולות בסרטן השד, רגיש הגידול הסרטני לאסטרוגן, ובלעדיו יקשה על הגידול לשרוד. הטיפול המקובל כיום לנשים בעלות סרטן שד הרגיש לאסטרוגן היא התרופה טמוקסיפן. תרופה זו בולמת את פעילות האסטרוגן, אך אינה מונעת את יצורו.
מחקר קודם הראה שבהלך חמש שנות טיפול, בהן הומר הטיפול בטמוקסיפן לאחר שנתיים בטיפול באנסטרוזול, הסיכון להישנות הופעת הסרטן ירד ל- 26%, בעוד שהירידה בסיכון בטיפול עם טמוקסיפן היתה  רק ל- 50%.
המידע שנאסף משלושת המחקרים הבינלאומיים סיפק הוכחה ניצחת לשיפור בשיעור ההישרדות בעקבות טיפול באנסטרוזול.
הישרדות היא המטרה האולטימטיבית של טיפול בסרטן השד. תוצאות המחקר מצביעות בבירור על התרופה החדשה כאמצעי להצלת חיים רבים יותר וכאמצעי מניעה יעיל יותר להישנות הופעת הסרטן.
בחינת שימוש נרחב יותר בתרופה תערך בחודש נובמבר 2006.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …