תרופה לירידה במשקל

תזונה עשירה בחלבונים מומלצת על-ידי מומחים לירידה במשקל

למרות נפילתה של דיאטת אטקינס דלת הפחמימות בצפון אמריקה, מומחים גורסים כי תזונה עשירה בחלבונים זו הציגה בפני הממסד הבריאותי דרך חדשה שתוביל לאכילה בריאה יותר.

דונלד ליימן מהמחלקה לתזונת אנוש באוניברסיטת אילינוי אומר שמחקרו מאושש שורה של מחקרים אחרים שהראו כי תזונה עשירה בחלבונים נמצאה תמיד יעילה יותר בשמירת משקל גוף תקין מאשר תזונה דלת שומן ועשירה בפחמימות, המומלצת מזה שנים רבות.
בראיון עימו שניתן בכנס מדעי בקנדה, אמר דר' ליימן כי לדעתו יש לבצע התאמות בהמלצות התזונתיות לציבור (פירמידת המזון), אך, לצערו, אין עדיין מספיק מחקרים בכדי לקבוע במדויק כמה חלבונים וכמה פחמימות רצוי לאכול.

דיאטת אטקינס עשירה גם בשומנים, ולכן נתקבלה על-ידי הממסד התזונתי כתוכנית תזונה שגויה, אך תרומתה העיקרית היא בהסבת תשומת לב הציבור והקהילה המדעית לחשיבות תזונה עשירה בחלבונים, טוען דר' ליימן.
עד לאחרונה התייחס הממסד הרפואי בביטול לתוכניות ההרזיה המסחריות העשירות בחלבונים, אך כעת מתחילים להתפרסם המחקרים. ממחקרים אלה עולה שניתן להגמיש את ההנחיות התזונתיות בקשר ליחס בין חלבונים ופחמימות בתזונה ושישנם כמה יתרונות לתזונה עשירת חלבונים. מומחי תזונה חוששים להמליץ על דיאטות עשירות בחלבונים משום שהן עלולות להיות מסוכנות, לדעתם, לבעלי רמות גבוהות של כולסטרול בדמם.
דר' ליימן הצביע על הצורך שיותר חוקרים יתמקדו בשאלה מהי הכמות הרצויה של חלבון בכל ארוחה, כמה ממנו עלינו לצרוך בבוקר וכמה בערב, זאת כדי להגיע להסכמה על הנחיות חדשות לציבור בנושא צריכת חלבונים. שתיית חלב, לדעתו, היא דרך מעולה לצריכת חלבונים בארוחות קטנות כמו ארוחת בוקר וחטיפים בין הארוחות.

דר' ליימן הציג בכנס שלושה ממחקריו. במחקרים אלה הוא עקב במשך 10 שבועות, 16 שבועות ו- 16 חודשים, אחר אנשים שאכלו כמויות גדולות של חלבונים, פירות וירקות, עם כמויות קטנות יותר של פחמימות עמילניות. אנשים אלה ירדו יותר במשקלם מאשר אלה שצרכו הדיאטה המקובלת שעשירה בפחמימות ודלה בשומנים. כאשר נוספה לדיאטה פעילות גופנית, ירדו צרכני החלבונים, אף יותר במשקלם.
דר' ליימן מצא במחקרו שצריכת החלבונים בצפון אמריקה היא גבולית ובמקרים רבים לא נתנה מענה נאות לצרכים התזונתיים. דר ליימן ממליץ על צריכה יומית של כגרם חלבון, לפחות, על כל קילוגרם משקל גוף.

עוד על השמנת יתר

(22.9.05)

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …