תזונה ים תיכונית – תועלות בריאות נוספות

מדענים מיוון מדווחים על תועלות בריאות נוספות שיכולות לצמוח בעקבות אימוץ של דפוסי תזונה ים-תיכוניים שנקראים תזונה ים תיכונית.

צוות מדענים מאוניברסיטת אתונה שביוון בחן ממצאים של 50 מחקרים קיימים ומיקד את תשומת ליבו בהשפעה האפשרית של דיאטה ים תיכונית על תסמונת מטבולית.

הצוות מצא, שבמבט כולל, כמות רבה של מידע שנאסף על-ידי חוקרים מכל העולם במהלך שנים ספורות מחזק את הטענה שתזונה עשירה בשמן זית וירקות ופירות טריים היא כלי שימושי להפחתת סיכון לקשת של הפרעות שכוללת השמנת יתר, סוכרת ויתר לחץ דם.

ביודעו שתסמונת מטבולית היא אחת הסיבות העיקריות למחלות לב וכלי דם, באופן ישיר או עקיף, דר' דמוסתנס פנגיוקטוס, שהוביל את המחקר, אומר: "תזונה ים-תיכונית יכולה להעניק מגוון גדול של יתרונות בריאותיים לאנשים בכל הגילאים. ממצאינו מתבססים על מידע קיים, ששב ומראה את התפקיד המגן והמשמעותי של גורמי אורח חיים, ובעיקר הרגלי תזונה, כאשר מדובר בהתפתחות ובהתקדמות של תסמונת מטבולית".

המחקר התפרסם בכתב העת של הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה.

תסמונת מטבולית מאופיינת בקבוצה של גורמי סיכון שקשורה בחילוף חומרים. גורמי הסיכון העיקריים הם: השמנת יתר באזור הבטן, הפרעות בשומני הדם, לחץ דם גבוה, עמידות לאינסולין, רמה גבוהה של גורמי קרישה בדם ורמות גבוהות של סמן דלקת שנקרא CRP.

10.3.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …