דיאטה דלת קלוריות

תזונה בהריון יכולה לשנות את ביטוי ה- DNA של התינוק

תזונה בהריון של האימא יכולה לשנות את הקוד הגנטי של העובר ולהגביר את הסיכוי שלו ללקות בהשמנת יתר לאחר שנים רבות, כך נטען במחקר חדש.

מדענים מאוניברסיטת סאותהמפטון שבבריטניה הובילו מחקר בינלאומי שבחן תהליך שנקרא שינויים אפיגנטיים בקרוב ל- 300 ילדים בסמוך ללידתם, לפני שמדד את שיעורי השמנת היתר בקרבם בגיל 6 שנים או בגיל 9 שנים.

שינויים אפיגנטיים הם שינויים בתכונות הגנטיות הפעילות בתא. השינוי נגרם על-ידי השפעה סביבתית כמו תזונה או מצבי עקה (Stress). על אף שלא מתרחש שינוי גנטי ב- DNA, שינויים מהותיים אלה יכולים להיחשב כשינויים גנטיים. מנגנון האפיגנטיקה משפיע על הביטוי של גנים מסוימים, מחליש אותו או מחזקו. החוקרים מצאו שרמת השינויים האפיגנטיים בלידה הייתה כלי חיזוי מוצק לכמות השומן שתצטבר בילדים בהמשך ילדותם.

פרופסור קית גודפרי, שהוביל את המחקר, אומר: "הראינו בפעם הראשונה שמועדות להשמנת יתר אינה יכולה להיות מיוחסת לשילוב הפשוט בין גנים לבין אורח חיים בלבד, אלא גם להיות מושפעת מהתפתחות התינוק ברחם, כולל תזונה בהריון של האם ההרה. מדידת שינויים אפיגנטיים יכולה להיות שימושית לצרכי מעקב אחר בריאות ילדים".

עוד על הריון

19.4.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …