היפרטוניה

תוספי תזונה של ויטמין A יכולים להציל חיים של אלפי ילדים

חייהם של יותר מ- 600,000 ילדים יכולים להינצל על-ידי מתן תוסף תזונה של ויטמין A לילדים בארצות בעלות הכנסה נמוכה עד בינונית, כך טוענים מדענים.

מחסור בויטמין A מותיר ילדים בסיכון לזיהומים ולעיוורון. תוכניות להגיע לאותם ילדים שיוכלו לשאוב תועלת מנטילת תוספים של ויטמין A קיימות, אך מנתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO) עולה ש- 190 מיליון ילדים מתחת לגיל 5 שנים עדיין חסרים את הויטמין.

חוקרים מבריטניה ומפקיסטן ניתחו ממצאים של 43 מחקרים קליניים על הוספת ויטמין A לתזונה, והראו מהי כמות הילדים בני 6 חודשים עד 5 שנים שחייהם יינצלו בזכות אותה תוספת תזונתית.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת הבריטי לרפואה, מצאו החוקרים שמתן תוספי תזונה של ויטמין A יכול להפחית ב- 24% תמותה של ילדים בארצות בעלות הכנסה נמוכה עד בינונית.

מתן התוספים, מציינים החוקרים, יוכל גם למנוע תמותה ומוגבלות על-ידי הפחתת שלשולים, חצבת וקשיי ראייה. מסכמים החוקרים: "הפחתת הסיכון למוות בקרב 190 מיליון ילדים שסובלים ממחסור בויטמין A ב- 24% פירושה שחייהם של יותר מ- 600,000 ילדים יינצלו מדי שנה. ההוכחות לגבי נחיצות ויטמין A הן חדות וברורות ועריכת מחקרים נוספים עם בקרת פלסבו לאישוש הממצאים תהייה מעשה לא אתי".

במאמר מערכת נלווה, פרופסור וואפי פאוזי ופרופסור אנדריו טורן-לימן, מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הארוורד שבארה"ב, אומרים: "תוספת שגרתית של ויטמין A היא בליבת פעילותם של ארגוני הבריאות וארגוני הילדים של האו"ם. אין כל צורך בעריכת מחקרים נוספים מבוקרי פלסבו על יעילות תוספת של ויטמין A לילדים מתחת לגיל בית-ספר. במקום זאת יש להתמקד במציאת דרכים למלא בתוכן יוזמה חשובה זו לשרידותם של ילדים ולשכללה באופן שמרבית הילדים יינצלו".

עוד על תוספי תזונה

25.8.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …