תגלית של תאי גזע יכולה להוביל לפיתוח תרופה לסרטן השד

מדענים באוסטרליה גילו תאי גזע שאחראיים, כנראה, לצמיחה של השדיים וגם להישנות הופעת סרטן בשד. תגלית זו עשויה להוביל לפיתוח תרופות חדשות למחלה ואף לפיתוח טכניקות חדשות לשיחזור השד לאחר כריתה.
הצוות הצליח, באמצעות השתלת תאי הגזע שהתגלו, לגרום לצמיחת שדיים בעלי תיפקוד מלא, ברקמות של עכברות מעבדה.
בהמשך המחקר הושתלו תאי הגזע בעכברה חיה שכל רקמת שדיה נכרתה. תאי הגזע התחילו להתחלק ובסוף התהליך יצרו שד חדש, בעל תיפקוד תקין.
המדענים מצאו גם שתאי הגזע הנדירים שהתגלו, עלולים לגרום להופעה חוזרת של גידולים סרטניים בשד אם התחוללו בהם שינויים גנטיים בלתי רצויים.
למרות שצוות המחקר לא מצא הוכחה שתאי גזע אלה קיימים בבני אדם, משוכנעים החוקרים כי הם אכן קיימים בבני אדם, וזאת בגלל העובדה שהשדיים אצל נשים מתפתחות בגיל ההתבגרות ובעת הריון, כלומר שיש כנראה התמיינות של תאי גזע בגיל מאוחר ההופכים לתאי שדיים בבני אדם.
החוקרים משערים כי תאי גזע אלה, שהתחוללו בהם שינויים גנטיים בלתי רצויים, עלולים להפוך את הגידול הסרטני בשד לעמיד מפני טיפולים כימותרפיים בגלל התחלקות תאים בקצבים שונים. הכימותרפיה תהרוג את רוב תאי הגידול הסרטני, אך לא תהיה יעילה נגד תאי הגזע הפגומים שיתחלקו מאוחר יותר.
צוות המחקר מעריך כי ישנה אפשרות לפיתוח תרופה שתעצור את התחלקות תאי הגזע הפגומים ואשר תמנע הישנות של גידולים סרטניים בשד.
בתגובה לפירסום המחקר, מסר דובר האגודה הבריטית למלחמה בסרטן כי מחקר תאי גזע הוא בתחילת דרכו וכי הניסויים נערכו בעכברי מעבדה.
ממצאי המחקר, שפורסמו בכתב העת היוקרתי נצור, מצביעים, לדעת החוקרים, על אפשרות לפתח תרופות חדשות לסרטן השד, וטכניקות חדשות לשיחזור השד.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …