נזקי אי-ספיקת לב

תאי גזע לב עוזרים בשיקום רקמת לב לאחר התקף לב

תאי גזע לב בוגרים שנלקחים מלבו של המטופל יכולים לשמש כסיוע לשיקום רקמת שריר שניזוקה במהלך התקף לב, כך נטען במחקר ראשוני שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט.

על אף שמוקדם עדיין לדעת האם טכניקה זו עם תאי גזע לב בוגרים תסייע לחולים לחיות חיים ארוכים יותר, אך זהו מחקר מבטיח שני, קטן אמנם, שהתפרסם בשלושה החודשים האחרונים על תאי גזע לב בוגרים.

במחקר נטלו חלק 25 מטופלים שסבלו מהתקף לב חמור, שבו 24% מהחדר ששואב את הדם הפך לרקמת צלקת. 8 מהם קיבלו, באופן אקראי את הטיפול המקובל, ו- 17 האחרים קיבלו תאי גזע. לאחר שנה לא נצפה שיפור בקרב אלה שקיבלו את הטיפול המקובל, אך בקרב אלה שקיבלו תאי גזע חל שיפור ניכר.

דר' אדוארדו מרבן, מנהל מכון הלב בלוס-אנג'לס שבארה"ב, שהוביל את המחקר, אומר: "תיקנו, בעזרת תאי גזע לב של המטופל, כמחצית מהפציעה שנגרמה ללב. המסנו את הצלקת והמרנו אותה בשריר לב חי. מחקר זה הוא הוכחה חשובה של הפוטנציאל שגלום בתאי גזע שנלקחים מהמטופל, מתרבים במעבדה ומוזרקים חזרה ללבו של המטופל".

רופאים אינם יודעים עדיין איך תאי גזע גורמים להקטנת הקטע המת שברקמת הצלקת בלב. הממצאים המעודדים של מחקר זה מאוששים, ככל הנראה, ממצאי מחקר קטן אחר שהתפרסמו בכתב העת היוקרתי לנצט בחודש נובמבר 2011, שבהם נצפה שיפור בקרב אנשים ששרדו התקף לב וקיבלו טיפול של תאי גזע. מנגד, במחקר שלישי לא נמצאה כל תועלת מתאי גזע שהופקו ממוח עצם של המטופלים.

14.2.2012

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …