סיכון למחלת לב

תאי גזע בוגרים לטיפול באי-ספיקת לב

מדענים הראו שישנה אפשרות לטפל באנשים עם אי-ספיקת לב על-ידי טיפול עם תאי גזע בוגרים שלהם כדי לתקן אזורים שנפגעו ברקמת הלב.

צוות מחקר מאוניברסיטת לואיוויל שבארה"ב בחן את הליך של טיפול עם תאי גזע בוגרים ב- 16 מטופלים שסבלו מאי-ספיקת לב בעקבות התקף לב קודם. שבעה מטופלים נוספים קיבלו את הטיפול התקני.

תאי גזע בוגרים לבביים (CSC) של המטופלים נאספו בעת ניתוח מעקפים ונלקחו למעבדה כדי שיתרבו במשך מספר חודשים. לאחר מכן הם הוזרקו לאזורים שניזוקו ברקמת הלב.

החוקרים מצאו שיעילות השאיבה של הלב השתפרה ביותר מ- 12% לאחר שנה ב- 8 מטופלים. בשאר המטופלים נמצא שיפור מסוים בתקופת המעקב.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט, פרופסור רוברטו בולי, שהוביל את המחקר, אומר: "על אף שאיננו יודעים עדיין למה התחולל השיפור, אין לנו ספק שיכולת דחיפת הדם התגברה וגודל הצלקת ברקמת הלב ירד. אם ממצאים אלה יתקבלו גם במחקרים בעתיד, אני מאמין שזו יכולה להיות המהפכה הגדולה ביותר ברפואה קרדיולוגית בחיי".

מאגודת הלב הבריטית נמסר בתגובה: "חולים רבים נותרים לאחר התקף לב עם לב שניזוק באופן קשה. עדיין מוקדם מדי לומר האם הליך זה יוכח כטיפול שימושי לאי-ספיקת לב".

16.11.2011

עוד על מחלת לב

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …