תפקודי מוח אינם משתפרים כנראה עם שמן דגים

מדענים מטילים ספק בתיאוריה שנטילת תוספי תזונה של שמן דגים מועילה לחיזוק תפקודי מוח, זאת בעקבות מחקר שנערך לאחרונה.

המחקר הגדול ביותר שנערך אי-פעם עם תוספי תזונה של שמן דגים מצא שאין הוכחה לכך שהוא מעניק תועלות שיוחסו לו בתפקוד תפיסתי ובשיפור תפקודי מוח בקרב קשישים.

המחקר בחן את השפעת נטילתן של חומצות שומן מקבוצת אומגה 3, במשך יותר משנתיים, על תפקוד קוגניטיבי של קשישים בני 70-80 שנים. מחקר זה בוצע בעקבות מחקרים קודמים שבהם נטען שצריכה גבוהה של תוספים אלה טובה לתפקוד המוח באחרית החיים.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת האמריקני לתזונה קלינית, נערך בראשותו של דר' אלן דנגור ונטלו בו חלק 867 משתתפים. כל משתתפי המחקר היו בתחילתו בבריאות תפיסתית טובה. הנבדקים חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות, קבוצה אחת קיבלה כמוסות של שמן דגים והקבוצה השנייה קיבלה כמוסות פלסבו (תרופת דמה) במשך שנתיים.

דר' דנגור מסכם את ממצאי המחקר: "לאחר שנתיים המשתתפים שקיבלו כמוסות שמן דגים היו בעלי רמות גבוהות, באופן משמעותי, של אומגה 3 בדמם בהשוואה למשתתפים שקיבלו כמוסות פלסבו. על אף זאת, התפקוד התפיסתי לא השתנה בכל מהלך המחקר בשתי הקבוצות, ולכן לא נמצאה הוכחה לכך שצריכת אומגה 3 מועילה לתפקוד הקוגניטיבי של קשישים. עלי לסייג את דברי ולומר שיכולות לעבור שנים רבות עד אשר ניתן להבחין בשיבוש תפיסתי, ואפשר לכן שהשיבוש לא התפתח בכמה מהמשתתפים במהלך המחקר".

במילים אחרות, מותיר החוקר על כנה את האפשרות שצריכת אומגה 3 לטווח ארוך יותר מתקופת המחקר יכולה להועיל לקשישים, על אף שניכר שזו לא עמדתו.
23.4.2010

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …