שמן דגים אינו מגן, אולי, על הלב

שמן דגים, כנראה, אינו המגן הפלאי של הלב, למרות הטענות כי יש בו סגולות רבות להגברת בריאות הלב, כך גורסים חוקרים שפירסמו סקירה משוקללת של מחקרים.
מקובל, על דעת רוב ממסדי הבריאות ברחבי העולם, כי אומגה 3 המצוי בדגים, כגון: סלמון ומקרל, מספק הגנה מפני מחלות לב וכלי דם.
בסקירת מחקרים שהתפרסמה בכתב העת הבריטי לרפואה נטען, בעקבות סקירת 89 מחקרים קודמים, כי לא הוכח שחומצות שומן אלה מעניקות הגנה מפני מחלות לב, שבץ וסרטן.
למרות זאת, מומחי בריאות אומרים כי אל לאנשים לחדול מאכילת דגים העשירים באומגה 3. הנחיות הבריאות הנוכחיות של ממשלת בריטניה הן לצרוך 4 מנות דגים עשירים באומגה 3 בכל שבוע.
החוקרים, בראשותו של דר לי הופר, מרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת מזרח אנגליה בנוריץ הגיעו למסקנותיהם בעיקר בעקבות מחקר אחד שהתמקד בהשפעת אומגה 3 על חולים במחלת לב כרונית – תעוקת לב קבועה. במחקר הזה, בו השתתפו 3114 חולים נמצא קשר בין מינון גבוה של אומגה 3 לבין סיכון מוגבר להתקפי לב.
מחברי הסקירה לא יכלו לקבוע בוודאות מדוע תוצאות מחקר זה שונות מתוצאות מחקרים אחרים, וסיכמו את סקירתם באמירה כי לא ברור האם לחומצות שומן אומגה 3 יש את היכולת להפחית או להגביר תמותה, בעיות לב, סרטן או שבץ.
אומר דר הופר: הנחיות הבריאות בבריטניה מעודדות את הציבור הרחב להרבות באכילת דגים עשירים באומגה 3, ובכמויות מוגברות לאחר התקף לב. יש להמשיך בהנחיה זו כעת, אך יש לבחון את ההוכחות באופן שיגרתי. יכול להיות כי אין זה מתאים להמליץ על מינון גבוה של אומגה 3 ללוקים בתעוקת לב, אך שלא לקו בהתקף לב.
דר מייק קנפטון, מנהל המניעה והטיפול באגודת הלב הבריטית אומר שבכל מקרה אין לחדול מליטול דגים עשירים באומגה 3 משום שמחקרים אחרים מצביעים על תועלות בריאות רבות.
עד עכשיו, המחקר הרפואי הוכיח את התועלת של אומגה 3 בהגנה מפני מחלות לב וכלי דם. יש צורך במחקר נוסף כי לבדוק מדוע במחקרים מסוימים עלה הסיכון בעקבות אכילת כמויות מוגברות של דגים, שאפשר שהוא קשור לרמות הכספית שבדגים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …