שירות יועצת הנקה און ליין

שירות חדש של יועצת הנקה און ליין שנועד לספק לאם הטרייה כתובת מקצועית להתייעצות זמין כעת באינטרנט. ההתחברות לשירות נעשית באמצעות מצלמת וידאו אינטרנטית שמאפשרת התייעצות מכל מקום בארץ ובעולם.

ארגוני הבריאות המובילים בעולם ובישראל רואים בהנקה כשיטת ההזנה המיטבית לתינוק ומטפחים שירות של יועצת הנקה און ליין. מנתונים שנאספו על-ידי ארגון הבריאות העולמי ברחבי העולם עולה ששיעור הנקת הילודים לאחר הלידה הוא מעל 90% ובארצות מסוימות אף מעל 98%. כעבור 4-5 חודשים יורד שיעור ההנקה בצורה דרסטית ל- 50% ומטה. בישראל, על פי סקר להנקה שנערך על ידי שירותי בריאות הציבור ב- 2002, נמצא כי 73% מהיולדות מניקות עד חודש מהלידה ו-37% עד חצי שנה.

שירותי בריאות כללית השיקה שירות חדשני מבוסס וידאו המאפשר ליולדת להתייעץ און-ליין עם יועצת הנקה מהבית. השירות מאפשר התייעצות והדרכה לאמהות הטריות באמצעות וידאו צ'ט אינטרנטי. היולדת הטרייה יכולה ליצור קשר באמצעות האינטרנט עם יועצת ההנקה אשר תדריך ותייעץ תוך כדי צפייה באם המניקה, בתינוקה ובאינטראקציה ביניהם.  יולדת שמגיעה לביתה עם תינוק בן יומיים מוצאת עצמה לא פעם אובדת עצות. על אף שהנקה נחשבת לפעולה טבעית היא מלווה לעתים בתחושות אי נוחות ותלונות על כאב, גודש, כמות חלב לא מספקת ועוד. בהיעדר תמיכה הולמת יכולה היולדת לחוש תסכול ולוותר על ההנקה בשלב מוקדם. חלק לא מבוטל מהקשיים שהאם חווה הם צפויים, מוכרים וניתן להתגבר עליהם עם מעט הדרכה, תמיכה ועידוד מקצועיים. שירות יועצת הנקה און-ליין מיועד לספק את התמיכה המקצועית המשלימה הדרושה לאם כשהיא בסביבתה הטבעית ומבלי שתידרש לצאת מביתה. השירות ניתן על בסיס קבוע, מדי יום בימים א'-ה' בין השעות 10:00-16:00.  דר' יוסי בהגון, מנהל הרפואה המקוונת אומר: "למדנו כי לייעוץ רפואי ובריאותי שניתן באופן מקוון יש ביקוש רב. מדובר בשירות בעל ערך מוסף אמיתי שכן הוא מאפשר לנו לתמוך ולעודד את האם המניקה בסביבה הטבעית שלה ושל תינוקה, ובנוחות מרבית. תחום ההנקה הנו בדיוק המקום בו תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים".

מסכמת דר' דורית וייס: "בנוגע לחשיבותה ויתרונותיה של ההנקה קיימת תמימות דעים. הוכח כי ההנקה היא ההמשך הישיר לתהליכי הריון ולידה, והדרך הטבעית לספק לתינוקות את אבות המזון להם הם זקוקים לשם התפתחות וגדילה תקינים ובריאים. הנקה לאורך זמן מקדמת את בריאותם הגופנית והנפשית של התינוק והאם כאחד. ההנקה מחזקת את הקשר בין האם לתינוקה, חלב אם מספק לתינוק הגנה מפני מחלות זיהומיות, ואף מפחית את הסיכון לטווח ארוך לחלות בסוכרת נעורים ובמחלות לב בגיל מבוגר יותר".

יועצות ההנקה שנבחרו לשירות הן אחיות מוסמכות אשר הוכשרו והוסמכו בניהול קליני של הנקה על-ידי הארגון הבינלאומי של בוחני יועצות הנקה  ה-  IBLCE(International Board of Lactation Consultant Examiners).

3.1.2011

עוד על הנקה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …