טרשת עורקים

רמות סידן יכולות לספק חיזוי מדויק על סיכון להתקף לב

מדידות של כמות סידן בעורקים כליליים (עורקי שריר הלב) יכולות להיות אמצעי חיזוי טוב יותר של סיכון להתקף לב ולשבץ מרמות של CRP בדם, כך טוענים מדענים מארה"ב.

מדידת רמות של CRP בדם משמשת כדי להצביע על נוכחותה של דלקת אישם בגוף. החוקרים מאוניברסיטת ג'ון הופקינס שבארה"ב מאמינים שלמדידה זו יש ערך חיזוי מועט כשמנסים להעריך סיכון להתקף לב ולשבץ.

צוות המחקר בחן יותר מ- 2,000 אנשים, כולם עם רמות תקינות של כולסטרול מסוג LDL (הכולסטרול הרע), במשך 6 שנים. במהלך המחקר, 95% מהתקפי הלב, מקרי השבץ ומקרי המוות שהיו קשורים ללב, התחוללו בקרב אנשים בעלי רמות מוגברות של סידן בעורקים הכליליים.

כמעט 13.5% מהאנשים בעלי הרמות הגבוהות ביותר של סידן בעורקי הלב חוו התקף לב או שבץ, בהשוואה ל- 2% בלבד של אנשים עם רמות גבוהות של CRP אבל עם רמות תקינות של סידן.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט, דר' מיכאל בלהה, שהוביל את המחקר, מסביר: "בדיקת סידן מחפשת באופן ישיר את המחלה שאנו מציעים לה טיפול עם סטטינים. ללא נוכחות של כמויות מדידות של סידן, שמצביעות על טרשת עורקים, אנו נמצאים בסיכון נמוך מאוד בטווח הקצר".

פרופסור פיטר ויסברג, המנהל הרפואי של אגודת הלב הבריטית, אומר בתגובה: "בדיקת סידן בעורקי הלב היא בדיקה יקרה שכרוכה בחשיפה לקרינה, כך שספק אם ניתן להציע אותה כאמצעי לגילוי מוקדם לכל אחד. על אף זאת, סביר שהשימוש בה יגבר בשנים הבאות כאמצעי לזיהוי של אלה שזקוקים ביותר לטיפול מונע".
עוד על טרשת עורקים

19.8.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …