שימוש ממושך באקסטזי

קשר מועיל בין LSD לבין טיפול באלכוהוליזם

מדענים בנורווגיה אספו וניתחו מחדש מידע ממחקרים ישנים שבחנו קשר בין LSD לבין טיפול באלכוהוליזם והגיעו למסקנה שמינון בודד של סם הזיות זה נמצא יעיל בהפחתת השימוש לרעה באלכוהול, כך נטען במחקר חדש שהתפרסם בכתב העת לפסיכו-פרמקולוגיה.

בין השנים 1950-1970, מרכזי מחקר רבים ברחבי העולם ערכו מחקרים כדי לבחון את מידת יעילותו של LSD כטיפול במגוון של הפרעות, כולל התמכרות לאלכוהול. החל משנת 1970 התקשו החוקרים להמשיך במחקרים מכיוון ש- LSD הוכרז כסם בלתי חוקי שהשימוש בו נאסר למטרות שאינן רפואיות. על אף כמה ממצאים מבטיחים, התפיסה השלטת הייתה שאין ל- LSD תועלות רפואיות.

מבין שפע המחקרים שנערכו בחרו החוקרים מהאוניברסיטה למדע ולטכנולוגיה שבנורווגיה ששה מחקרים שסך כל הנבדקים בהם עמד על 536 ובחנו בדרכים סטטיסטיות תוצאה מקובצת שלהם.

שיטת מחקר זו שנקראת מטה-אנליזה הביאה את החוקרים למסקנה שהממצאים מראים באופן ברור ש- LSD מסייע למטופלים שהיו מכורים כבדים לאלכוהול להיות מועדים פחות לשוב להתמכרותם. מינון אחד בלבד של סם ההזיות הביא להשפעה חיובית שנמשכה לפחות 6 חודשים.

מסכמים החוקרים: "מזה זמן רב יש צורך בטיפולים טובים יותר בהתמכרות. אנו סבורים שהגיע הזמן שנבחן שימוש בסמים פסיכדליים כדי לטפל במגוון התמכרויות. אין אנו יודעים איך פועל LSD כטיפול בהתמכרות לאלכוהול. אנו יודעים שהסם אינו רעיל ואינו ממכר ושיש לו השפעה חזקה על הדמיון, התפיסה והזיכרונות. אנו גם יודעים שיש לו אינטראקציה עם קולטני סרוטונין מסוימים במוח. אפשר שהוא ממריץ היווצרות של קשרים ודפוסים חדשים במוח ויוצר מודעות לתפיסות חדשות ולהזדמנויות לפעולה. אנו מבינים טוב יותר כעת שאלכוהוליזם היא הפרעה כרונית ששבה ונשנית ולכן מחייבת טיפול מתמשך. הצעד הבא צריך להיות מתן תקופתי של מינונים נוספים של LSD בשילוב עם תכניות טיפול מבוססות על הוכחות מדעיות".

9.3.2012

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …