אלרגיה לחלב

קשר בין חומרי הדברה לבין הפרעת קשב ופעלתנות יתר

ניתוח חדש של מידע בריאותי בארה"ב קושר בין הפרעת קשב ופעלתנות יתר בילדים (ADHD) לבין חשיפה של חומרי הדברה קוטלי חרקים בפירות ובירקות.

על אף שהמחקר שבחן קשר בין חומרי הדברה לבין הפרעות קשב ריכוז ופעלתנות יתר לא הוכיח שקוטלי מזיקים שנמצאים בשימוש חקלאי תורמים לבעיות למידה בילדות, מומחים טוענים שהמחקר משכנע.

עורכת המחקר, דר' מריסה בוצרד אומרת: "הייתי מתייחסת ברצינות לממצאים על אף שנדרש מחקר נוסף כדי לאושש את הקשר. חומרי הדברה נמצאים בכל מקום וכולנו חשופים להם. ילדים מועדים במיוחד לסיכוני בריאות מחומרי הדברה מכיוון שהם עדיין גדלים וצורכים, יחסית למשקל גופם, יותר שאריות חומרי הדברה ממבוגרים. חומרי הדברה מתפרקים בגוף לרכיבים שאפשר למדוד את כמותם בשתן. במחקר נמצאו שאריות של חומרי הדברה אצל 94% מהילדים".

במחקר, שהתפרסם בכתב העת לרפואת ילדים, נמצא שילדים בעלי רמות מוגברות של שאריות חומרי הדברה היו בעלי סיכוי מוגבר ללקות בהפרעת קשב ופעלתנות יתר, דבר שהקשה על יכולתם ללמוד בבית הספר.

הילדים, כנראה, אכלו מזון שטופל עם חומרי הדברה, נשמו אותם או בלעו אותם במי השתייה. במחקר לא נקבע איך נחשפו הילדים לחומרי ההדברה.

ממצאי המחקר מתבססים על בדיקות שתן שנלקחו מ- 1,139 ילדים וראיונות עם הוריהם כדי לקבוע מי מהילדים לקה ב- ADHD. על סמך דיווחי ההורים, 150 ילדים הפגינו קשיי קשב חמורים, פעלתנות יתר והתנהגות אימפולסיבית שאופייניים להפרעת קשב ופעלתנות יתר. 20% מהילדים בעלי רמות מעל לממוצע של שאריות חומרי הדברה לקו ב- ADHD בהשוואה ל- 10% בלבד מהילדים בעלי רמות בלתי ניתנות לזיהוי של חומרי הדברה.

מסכמת דר' בוצרד: "המחקר מספק ראייה נוספת שעל הממשלה לעודד חקלאים לעבור לשיטות גידול אורגניות, יהיה זה בלתי נסלח להמשיך לאפשר את החשיפה לחומרי הדברה".

17.5.2010

עוד על ADHD

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …