אבחון מחלת אלצהיימר

קשר בין אלצהיימר וכולסטרול גבוה

יש, כנראה, קשר בין אלצהיימר וכולסטרול גבוה, אנשים עם כולסטרול גבוה מועדים יותר לפתח מחלת אלצהיימר, הסוג השכיח ביותר של שיטיון.

מדענים באוניברסיטת קיושו שביפן שחקרו קשר בין אלצהיימר וכולסטרול גבוה, בחנו רמות כולסטרול ב- 2,587 אנשים בני 40-79 שנים ללא סימנים של שיטיון.

במהלך המחקר שארך 15 שנים, 147 מהאנשים מתו ונערכה להם נתיחה לאחר המוות. ממצאי הנתיחה לאחר המוות הראו ש- 34% מהם לקו בשיטיון. הצלבת ממצאים אלה עם רמות הכולסטרול שנמדדו במהלך המחקר הראתה שאנשים עם רמות כולסטרול גבוהות נטו, באופן משמעותי, להיות עם יותר רבדים טרשתיים במוח, ממצא שמצביע על מחלת אלצהיימר, בהשוואה לאנשים עם רמות תקינות או נמוכות של כולסטרול. במוחם של 86% מהאנשים עם כולסטרול גבוה נמצאו רבדים טרשתיים, בהשוואה ל- 62% בלבד בקרב אנשים עם כולסטרול נמוך.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת נוירולוגיה, עורך המחקר, דר' קנסוקה ססקי, אומר: "מצאנו שרמות גבוהות של כולסטרול קשורות באופן משמעותי לרבדים טרשתיים במוח שכרוכים במחלת אלצהיימר. חובה לציין שאין קשר פשוט בין הורדת כולסטרול לבין מניעת מחלת אלצהיימר, במחקרים קודמים שבחנו השפעת תרופות להורדת כולסטרול על מחלת אלצהיימר, לא נמצאה תועלת בנטילתן. מחקרנו מספק משקל נוסף לטענה שכולסטרול אינו רק רע ללב, הוא גם למוח".

13.9.2011

עוד על כולסטרול
עוד על מחלת אלצהיימר

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …