קרינה אולטרה סגולה מונעת התפשטות של אבעבועות רוח

אבעבועות רוח שכיחות הרבה פחות בארצות שטופות אור שמש, דבר שמחזק את הטענה כי קרינה אולטרה סגולה יכולה לסייע במניעת התפשטות המחלה, כך טוענים מדענים מבריטניה.

חוקר מאוניברסיטת לונדון שבבריטניה מצא שארצות באזורים הטרופיים, בהן יש קרינה אולטרה סגולה רבה מהשמש, נוטות להיות בעלות פחות מקרים של אבעבועות רוח בהשוואה לארצות באזורים בעלות אקלים ממוזג.

דר' פיל רייס בחן מידע מ- 25 מחקרים על הנגיף שאחראי לאבעבועות רוח ולשלבקת חוגרת. המדען מצא כי קרינה אולטרה סגולה (UV) היא הגורם היחיד שמתאים לדפוסי הידבקות בכל ארץ שנבחנה. דר' רייס מאמין כי קרינה אולטרה סגולה יכולה לעכב את פעילותו של הנגיף שאחראי למחלות אלו.

ממצאים אלה יכולים לסייע להסביר מדוע אבעבועות רוח שכיחות יותר בחורף ובסתיו בארצות בהן קרינה אולטרה סגולה היא בשיא חולשתה בעונות אלו.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת וירולוגיה, דר' רייס אומר: "אף אחד קודם לכן לא ראה בקרינת UV גורם, אך כשבחנתי את המחקרים האפידמיולוגים מצאתי התאמה בין קו הרוחב בו נמצאת מדינה לבין נוכחותו של הנגיף. אני מאמין שתגלית זו תסלול את הדרך לטיפולים חדשים באבעבועות רוח ובשלבקת חוגרת".

פרופסור ג'ודי ברואר מאוניברסיטת קולג' שבבריטניה אומרת בתגובה: "גורמים אחרים כמו חום ולחות יכולים להיות בעלי תפקיד. אפשר שלקרינת UV יש השפעה, אך אין לנו הוכחה מוצקה שמצביעה על היקף ההשפעה".

19.12.2011

עוד על אבעבועות רוח

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …