סיכון למחלת לב

קיום יחסים מציב סיכון קטן באופן מפתיע לחולי לב

חדשות טובות, קיום יחסים בטוח לרוב חולי הלב. אם הם בריאים דיים לטפס שתי קומות במדרגות ללא כאב בחזה או קוצר נשימה, הם יכולים לשוב ולקיים חיי אהבה.

זוהי עצתה של קבוצת רופאים מובילה בארה"ב, שהתכנסה לדון בנושאים פחות מדוברים בחייהם של אנשים שעברו התקף לב וחולי לב אחרים.

אגודת הלב האמריקנית, שהוציאה זו הפעם הראשונה המלצות על הנושא, אומרת שקיום יחסים מגביר רק במקצת את הסיכון להתקף לב והדבר נכון לאנשים עם או בלי מחלת לב.

באופן מפתיע, על אף סיכון גבוה יותר של חולי לב לחוות התקף לב נוסף, אין הוכחה לכך שיש להם יותר התקפי לב שקשורים עם קיום יחסים מאנשים שאין להם מחלת לב כלל.

עורך ההמלצות בנושא, פרופסור גלן לוין, אומר: "חולי לב רבים אינם חושבים פעמיים בקשר לטיפוס במדרגות, אך רבים מהם מודאגים כי קיום יחסים יגרום להם להתקף לב נוסף או אפילו למוות פתאומי".

בהמלצות נאמר שקיום יחסים הוא נושא שרופאים צריכים לדבר עליו עם חולי לב, אך רק מעטים מהם עושים זאת בפועל. ההנחיות וההמלצות החדשות צריכות למלא את החסר.

חולי לב צריכים לקבל אישור מרופאם לפני שהם שבים לקיים יחסים. לרבים מהם יוצע לעבור תחילה תהליך שיקום לב שהוא פעילות גופנית מבוקרת תוך מעקב אחר תסמיני לב שונים שמטרתה לשפר את חוזק הלב ולהגביר את הכושר הגופני. רוב המטופלים יקבלו את אישורו של הרופא לשוב ולקיים יחסים.

לאחר התקף לב קל יחסית אפשר לחדש קיום יחסים תוך שבוע אם ביכולתו של המטופל לטפס כמה קומות במדרגות ללא תחושת אי-נוחות. ויאגרה ותרופות אחרות לבעיות זקפה הן בטוחות לשימוש לגברים עם מחלת לב יציבה.

פרופסור לוין מסכם: "הסיכון ללקות בהתקף לב במהלך קיום יחסים גבוה פי 2-3 יותר מהסיכון ללקות בהתקף לב שלא במהלך קיום יחסים. אך סיכון מוגבר זה של התקף לב במהלך קיום יחסים מייצג רק חלק קטן מאוד מהסיכון הכולל ללקות בהתקף לב, וקיום יחסים הוא הגורם לפחות מ- 1% מכל התקפי הלב".

20.1.2012

עוד על מחלות לב

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …