צריכת שומן משפיעה על פוריות הגבר

מחקר, שהתפרסם בכתב עת אירופאי מוביל ברפואת רבייה שנקרא התרבות אנושית, הראה שתזונתו של גבר יכולה להיות קשורה לאיכות זרעו ולהשפיע על פוריות הגבר, ובמיוחד משפיעים כמות השומנים וסוגיהם שבתזונה.

מחקר שנערך ב- 99 גברים אמריקנים הראה שצריכה גבוהה של שומנים קשורה בספירת זרע נמוכה ודלילה יותר. כמו כן נמצא שגברים שצורכים יותר חומצות שומן רב-בלתי-רוויות מסוג אומגה 3, הם בעלי זרע טוב יותר במבנהו בהשוואה לזרעם של גברים שמיעטו בצריכת אומגה 3. החוקרים מסתייגים ואומרים שממצאיהם זקוקים לאישוש במחקרים נוספים כדי לקבוע את השפעת השומנים בתזונה על פוריות הגבר מכיוון שמחקרם כלל מספר קטן יחסית של נבדקים.

החוקרת הראשית, פרופסור גיל אטמן, אומרת: "בינתיים, אם גברים יערכו שינוי בתזונתם ויפחיתו צריכה של שומנים רוויים ויגבירו צריכה של אומגה 3, הם לא רק שישפרו את בריאותם הכללית, הם ישפרו את בריאות מערכת הרבייה שלהם. במבט כלל עולמי, אימוץ שינויים אלה באורח החיים יכול לשפר את בריאות הציבור, מכיוון שידוע שתזונה עשירה בשומנים רוויים היא גורם סיכון לשורה של מחלות לב וכלי דם, ובנוסף, מחקרנו מראה שזה יכול להיות מועיל לנושא הרבייה בעולם".

צוות המחקר בראשות פרופסור אטמן בחן האם שומנים מהמזון משפיעים על איכות הזרע של 99 גברים. הצוות בחן את תזונתם, נטל דגימות זרע ובדק גם את רמות חומצות השומן בדגימות הזרע.

הנבדקים חולקו לשלוש קבוצות על סמך צריכת השומנים שלהם. החוקרים מצאו שספירת הזרע בקבוצה בעלת צריכת השומנים הגבוהה ביותר הייתה נמוכה ב- 43% מספירת הזרע בקבוצה בעלת צריכת השומנים הנמוכה ביותר, וריכוז הזרע היה נמוך ב- 38%.לפי הגדרות החוקרים, ספירת זרע כללית היא סך כל הזרע שנפלט, וריכוז הזרע היא מספר הזרעים ביחידת נפח.

לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO) ספירת זרע תקינה צריכה להכיל לפחות 39 מיליון זרעים בפליטה אחת, וריכוז הזרע צריך לעמוד על מינימום 15 מיליון זרעים במיליליטר אחד. פרופסור אטמן אומרת: גודלו של הקשר בין תזונת שומנים לבין ספירת זרע הוא די דרמטי, ומעניק תמיכה נוספת למאמצי רשויות הבריאות להגביל את צריכת השומנים הרוויים שהשפעתם על סיכון למחלות לב וכלי דם ידועה ומתועדת.

המחקר גם הראה שגברים שמרבים בצריכת אומגה 3 הם בעלי זרע משופר במבנהו ב- 1.9% בהשוואה לגברים שממעטים בצריכת אומגה 3. הצוות גם ציין את העובדה ש- 71% ממשתתפי המחקר היו בעלי משקל עודף או לקו בהשמנת יתר.

15.3.2012

עוד על פוריות הגבר

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …