צריכה יומית של אומגה 3 יכולה למנוע מחלת לב

רוב האנשים, בריאים או חולי לב, יכולים לשאוב תועלת מצריכה סדירה של דגים שמנוניים שמכילים חומצות שומן אומגה 3, זוהי מסקנתם של הדוברים בסימפוזיון כלל אירופאי שנקרא יורו-פרבנט 2012.

אומגה 3 בכמוסות למי שלא אוהב דגים

רוב הדוברים הסכימו ששילוב דגים בתפריט הסדיר הוא הגישה האופטימלית להגברת צריכה של אומגה 3 למניעה ראשונית ושניונית של מחלות לב וכלי דם, אך ציינו את התפקיד המרכזי של תוספי תזונה של אומגה 3 לאנשים שאינם אוהבים לאכול דגים.

מניעת מחלות לב על-ידי צריכת אומגה 3

הכנס הכלל אירופאי שעסק במניעת מחלות לב וכלי דם אורגן על-ידי ההתאחדות האירופאית למניעת מחלות קרדיו-וסקולריות ולשיקום חולי לב (EACPR) שמסונפת לארגון האירופאי לקרדיולוגיה (ESC).סימפוזיון שכותרתו הייתה: A fish a day keeps the doctor away התמקד בתועלות שיש במחלת לב כלילית לחומצות שומן מקבוצת אומגה 3  EPA ו- DHA שנמצאות בבשרם של דגים שמנוניים כמו סלמון, מלרק  גרינה וסרדינים. סביב לשולחן העגול ניסו הדוברים לגשר על המבוכה הנוכחית בין מחקרים ראשוניים שהראו שאכילת דגים או נטילת תוספי אומגה 3 מועילה במחלת לב לבין מחקרים שנערכו לאחרונה עם תוספים של אומגה 3 שכשלו להגיע לאותם ממצאים.

אומגה 3 תוספת של בריאות

דר' פיליפ קלדר, מומחה לתזונה ולחילוף חומרים מאוניברסיטת סאות'המפטון שבבריטניה, אומר: "חומצות שומן אומגה 3 חשובות באמת לבריאות האדם, הן בהקשר הלבבי או בקשר לתפקוד המוח ובריאות המערכת החיסונית. למומחי הבריאות תפקיד מפתח בחינוך הציבור בתועלת שיש בשילוב דגים בתזונתם". ההנחיות האירופאיות למניעת מחלות לב וכלי דם שהתפרסמו בכינוס עצמו, ממליצות לציבור לאכול דגים לפחות פעמיים בשבוע, שאחת מהן צריכה להיות דג שמנוני.

תוספי אומגה 3 בתקן רפואי

לגבי אנשים שמעדיפים תוספי תזונה של אומגה 3, מזהיר דר קלדר: "הדבר הטוב ביותר הוא להשתמש בתוספים של אומגה 3 שהוכנו לפי תקנים תרופתיים מכיוון שלא כל התכשירים שעל המדף מכילים את אותו מינון של חומצות שומן. חשוב שמומחי בריאות יתנו הנחיות ברורות למטופלים ליטול כ- 1 גרם של אומגה 3 ביום כדי להשיג את ההשפעה המועילה".

7.5.2012

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …