צמידי נחושת

צמידי נחושת אינם מסייעים בדלקת מפרקים

צמידי נחושת וצמידים מגנטיים אינם מסייעים בהקלה על כאבי מפרקים, כך נטען במחקר חדש שהתפרסם בכתב העת לטיפולים משלימים ברפואה.

אנשים רבים שלקו באוסטיאו-ארטריטיס עונדים אביזרים אלה באמונה שהם יעניקו להם הקלה בכאבי מפרקים, אך המחקר שנערך באוניברסיטת ניו-יורק שבארה"ב טוען שאין ממש בכך.

החוקרים גייסו 45 אנשים עם אוסטיאו-ארטריטיס (שחיקת סחוסים) וביקשו מהם לענוד את כל האביזרים במשך תקופה של 16 שבועות. הצמידים כללו שני צמידים בדרגות מגנוט שונות, צמיד שאינו מגנטי וצמיד נחושת.

עורך המחקר, סטיוארט ריצמונד אומר: "הממצאים מראים שלאביזרים אלה אין יתרון אמיתי על פני פלסבו (צמיד ללא תכונות מגנטיות וללא נחושת). נראה שכל תועלת נתפסת מענידת צמידים מגנטיים או צמידי נחושת מקורה בהשפעת פלסבו פסיכולוגית".

אוסטיאו-ארטריטיס היא מחלת מפרקים שכיחה שפוגעת בחמישית מהאנשים מעל לגיל 65 שנים. אפקט הפלסבו (הטבה טיפולית קלינית מתרופה, מאביזר או מהליך שאין בהם רכיב טיפולי) הוא תופעה ידועה ברפואה שיש לה הסברים חלקיים בלבד. קולות לא מעטים בקהילה הרפואית תומכים באמצעים ושיטות שמטרתם ליצור אפקט שכזה, לעומתם רבים טוענים שאפקט פלסבו מקשה על מציאת דרכי טיפול יעילות באמת ושיש לנטרל את השפעתו ולא להחשיבו כלל כדרך טיפולית כלשהי.
עוד על אוסטיאו-ארטריטיס

19.10.2009

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …