צמח מרפא סיני עשוי למנוע סרטן השד

צמח מרפא סיני נגד מלריה עשוי לשמש למניעת התפתחות גידולים סרטניים בשד, כך נמסר במחקר שנערך בארהב.
חוקרים באוניברסיטת ושינגטון טוענים כי ארטמיסינין, צמח ממשפחת הלענה, המשמש בסין כצמח מרפא מזה אלפי שנים, נמצא, כנראה, כמונע התפתחות סרטן השד בעכברי מעבדה שקבלו חומר הגורם לסרטן.
החוקרים טוענים, במאמר שהתפרסם בכתב העת מכתבי סרטן, כי מכיוון שתמצית הצמח היא רעילה לתאים סרטניים בלבד, ואינה פוגעת בתאים בריאים, אפשר לפתח ממנה טיפול יעיל.
פרופסור הנרי לאי, מעורכי המחקר, אומר: בהתבסס על מחקרים קודמים, ארטמיסינין רעיל באופן סלקטיבי לתאי סרטן וניתן לקחתו בבליעה. לפי תוצאות המחקר הנוכחי, צמח זה הוא מועמד מפתה למניעת סרטן.
החוקרים מציינים כי יכולתו נוגדת המלריה של ארטמיסינין מסייעת במלחמתו בסרטן. צמח זה הופך את הברזל המאוחסן בגופו של טפיל המלריה לרעיל, ובאופן דומה מטפל אף בתאים סרטניים.
מכיוון שתאים סרטניים מתרבים במהירות רבה, יש להם צורך גדול בברזל וקולטנים רבים המאפשרים קליטה של ברזל. תכונה זו מאפשרת לארטמיסינין להתמקם בהם באופן בררני ולקטול את תאי הסרטן המכילים ריכוז גבוה של ברזל שאינו קיים בתאים רגילים.
במחקר זה קבלו עכברי המעבדה חומר הגורם לגידולים סרטניים בשד. מחצית העכברים קבלו תזונה רגילה, והמחצית השניה קיבלה תזונה רגילה בתוספת ארטמיסינין. העכברים נמצאו במעקב במשך 40 שבועות.
רק כמחצית מן העכברים שקבלו את צמח המרפא פיתחו גידולים סרטניים בשד, בעוד שכמעט כל העכברים שקבלו תזונה רגילה פיתחו גידולים סרטניים בשד. הגידולים בעכברים שקבלו ארטמיסינין נמצאו קטנים יותר, דבר המרמז כי החומר עצר את התפתחותם.
ארטמיסינין נמצא בשימוש באפריקה ובאסיה כחומר נגד מלריה שם נמצא שהוא בטוח לשימוש ואין לו תופעות לוואי.
אומרים החוקרים: יש צורך במחקרים נוספים בכדי לבחון האם יכולת מניעת התפתחות סרטן השד של ארטמיסינין יעילה גם לסוגים אחרים של סרטן.
בתגובה למחקר זה נאמר על-ידי האגודה למלחמה בסרטן בבריטניה כי מכיוון שהמחקר בוצע על עכברי מעבדה, זהו מחקר ראשוני בלבד, ורק מחקרים נוספים, בבני אדם, יקבעו בפסקנות את יעילותו של צמח מרפא זה במניעת סרטן השד.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …