דורבן ברגל

פעילות אירובית ממריצה אנזים אנטי-סרטני

אנזים שמסייע במאבק בסרטן ובתהליך ההזדקנות יכול להיות מומרץ לפעולה על-ידי פעילות אירובית וניהול אורח חיים בריא ופעיל, כך נטען במחקר חדש.

מדענים בארה"ב גילו שחולי סרטן שצורכים תזונה בריאה ומשקיעים יותר זמן בשביל פעילות אירובית חווים עלייה ברמות האנזים טלומרז.

בקרב 30 חולי סרטן הערמונית שנטלו חלק במחקר נמצאה עלייה של 29% ברמות האנזים טלומרז לאחר שלושה ימי פעילות גופנית אינטנסיבית שלוותה בתזונה עשירה במזונות מלאים, פירות וירקות, והשלמות תזונתיות של ויטמינים ושמן דגים מסוג אומגה 3. המשתתפים עסקו בפעילות אירובית, בניהול עקות, בטכניקות התרגעות ובתרגילי נשימה.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט, מדגישים המדענים את חשיבות האנזים טלומרז בשימור רכיבים שנקראים טלומרים בתאים שתפקידם לפקח על תהליכי הזדקנות.

טלומרים הם פיסות חלבונים מורכבים מאוד שנמצאות בקצות הכרומוזומים שמשפיעות באופן ישיר על מהירות הזדקנות התאים. הטלומרים מגנים על קצות הכרומוזומים (המידע התורשתי בתא) ושומרים על יציבותם.

כאשר הטלומרים מתקצרים ושלמות המבנה שלהם נחלשת, התאים מזדקנים ומתים מהר יותר. ככל שהטלומרים מתקצרים כך מתקצרים החיים. האנזים טלומרז מתקן ומאריך טלומרים שחיוניים גם לתחזוקת תאי המערכת החיסונית. התקצרות טלומרים היא סמן לסיכון לחלות ואף למות בטרם עת בסוגים רבים של סרטן כולל סרטן השד, סרטן הערמונית, סרטן המעי הגס וסרטן הריאות.אורח חיים שאינו פעיל מגביר את הסיכון לסרטן ולמחלות לב וגם מצמצם את פעילות האנזים טלומרז.

אומרים עורכי המחקר: "הראינו לראשונה ששינויים מקיפים באורח חיים קשורים באופן משמעותי בהגברת הפעילות התאית של אנזים טלומרז וחיזוקה של המערכת החיסונית. השלכות מחקר זה אינן רק לחולי סרטן הערמונית. שינוי מקיף באורח החיים יכול לגרום לשיפורים בבריאות הציבור כולו".

16.9.2008

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …