דיאטה דלת קלוריות

עשרת המזונות הבריאים ביותר

אם יכולת לאכול מזונות טעימים, מזינים ושמסייעים להפחית את הסיכון למחלות, מה עוד היית מבקש? מומחי התזונה של מאיו קליניק ערכו עבורנו את רשימה של עשרת המזונות הבריאים ביותר

תפוחי עץ. תפוחים הם מקור טוב לפקטין. פקטין הוא סיב תזונתי המסייע בהפחתת רמות של כולסטרול וסוכר בדם. תפוחים הם גם מקור טוב לויטמין C שהוא אנטיאוקסידנט המגן על תאי גופנו מפני נזקי חימצון של רדיקלים חופשיים, מסייע בשמירת בריאות כלי דם ועוזר בספיגת ברזל וחומצה פולית.
שקדים. שקדים עמוסים ברכיבי תזונה חשובים. יש בהם סיבים תזונתיים, מגנזיום, ברזל, סידן וויטמין E. הם טובים לשמירת בריאות הלב. רוב השומן בשקדים הוא שומן חד-בלתי רווי, המסייע בהורדת רמות כולסטרול אם הוא מחליף שומנים אחרים. שקדים טבעיים מכילים מעט נתרן.
ברוקולי. בנוסף לסידן, אשלגן, חומצה פולית וסיבים תזונתיים, מכיל הברוקולי רכיבים צמחיים המסייעים במניעת סוכרת, מחלות לב וכמה סוגי סרטן. ברוקולי מכיל את האנטיאוקסידנט בטא קרוטן והוא מקור מצוין לויטמין C.
אוכמניות. אוכמניות הן מקור עשיר ודל בקלוריות של סיבים תזונתיים, אנטיאוקסידנטים ורכיבים צמחיים. צריכה סדירה של אוכמניות משפרת את הזכרון לטווח קצר ומפחיתה את הנזק התאי הכרוך בתהליך ההזדקנות.
שעועית אדומה. שעועית אדומה היא מקור מצוין דל שומן של אנטיאוקסידנטים, חלבון, סיבים תזונתיים ונחושת. כמו כן מכילה שעועית אדומה ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן ותיאמין.
סלמון. דג זה הוא מקור מעולה לחומצות שומן אומגה 3, המעניקות הגנה נרחבת לכלי הדם והלב. סלמון דל בשומן רווי ובכולסטרול והוא מקור טוב של חלבון.
תרד. ירק זה עשיר בויטמין A, והוא מקור טוב של סידן, חומצה פולית, ברזל, מגנזיום, ויטמיני B וויטמין C. הרכיבים הצמחיים שבתרד ממריצים את המערכת החיסונית ומסייעים במניעת מספר סוגי סרטן.
בטטות. בטטות עשירות בבטא קרוטן הצובע אותן בכתום. הן מקור טוב לסיבים תזונתיים ולויטמין C, ולויטמין B6 ואשלגן. הבטטות נטולות שומן ודלות, יחסית בקלוריות.
נבט חיטה. נבט חיטה הוא ליבת גרגר החיטה שמכיל ריכוז של רכיבי תזונה. נבט חיטה מכיל: תיאמין, חומצה פולית, מגנזיום, זרחן, ברזל ואבץ.
מיץ עגבניות. בנוסף לויטמינים ולמינרלים רבים, מכילה העגבניה אנטיאוקסידנט בשם ליקופן שעשוי לסייע בהפחתת הסיכון להתקפי לב ולמספר סוגי סרטן.

עוד על תזונה

10.8.2006

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …