עישון סביל יכול להגביר סיכון לסרטן שד

מחקר חדש שבחן עישון סביל טוען שחשיפה מוגברת לעישון סביל יכולה להגביר סיכוי של נשים לפתח סרטן שד לאחר גיל המעבר.

חוקרים מארה"ב ניתחו מידע אודות כמעט 80,000 נשים בנות 50-79 שנים ועקבו אחריהן במשך 10 שנים. החוקרים מצאו שנשים מעשנות היו בעלות סיכון מוגבר ב- 16% לסרטן שד, ונשים שעישנו בעבר היו בעלות סיכון של 9% לפתח את המחלה. בקרב נשים לא מעשנות שנחשפו לעישון סביל אינטנסיבי, הסיכון העודף לפתח סרטן שד לאחר גיל המעבר עמד על 32%. עישון סביל אינטנסיבי הוגדר כחשיפה של יותר מ- 10 שנים לעישון בעת הילדות, חשיפה של יותר מ- 20 שנים לעישון סביל בבית בבגרות, וחשיפה של יותר מ- 10 שנים לעישון סביל במקום העבודה בבגרות.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת הבריטי לרפואה, עורכי המחקר מציינים שהם בדקו רק חשיפה ממושכת לעישון סביל, ושנדרשים מחקרים נוספים כדי לאושש את ממצאיהם ולבחון השפעות של עישון סביל פחות אינטנסיבי.

דר' קרן מרגוליס, שהובילה את המחקר, אומרת: "ממצאינו שופכים אור על הצורך בטיפולים למניעה של עישון מלכתחילה, במיוחד בגיל צעיר, ולעודד הפסקת עישון בכל הגילאים".

מהאגודה למלחמה בסרטן בבריטניה נמסר: "הקשר בין עישון לבין סיכון לסרטן שד הוא נושא מסובך. אנו יודעים שבעישון יש הרבה סיכוני בריאות אחרים, ושהוא גורם מרכזי לסרטן ריאות ולמחלות לב, לכן אנו מעודדים את כל הנשים שלא לעשן".

2.3.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …