גברים עם סרטן הערמונית

עיכוב התפתחות של סרטן הערמונית בעזרת תרופה

סוג של תרופות שמשמש זה זמן רב לטיפול בהגדלה שפירית של בלוטת הערמונית יכול, ככל הנראה, להועיל לגברים שאובחנו עם סרטן הערמונית מקומי בסיכון נמוך, לעכב את התפתחות המחלה ולהפחית חרדות בקרב מטופלים, כך נטען במחקר בינלאומי.

סרטן הערמונית בסיכון נמוך הוא צורה של המחלה שאינה אלימה ומתפתחת באטיות. במקום לטפל בה באופן אגרסיבי באמצעות ניתוח או הקרנות, רופאים ממליצים, בדרך כלל, לנקוט בגישה של המתנה מבוקרת.

חלק מגישה זו היא מדידה סדירה של רמות סמן ביולוגי בשם PSA, ונטילה תקופתית של דגימות רקמה (ביופסיה) של בלוטת הערמונית כדי לראות האם מצבו של הסרטן בבלוטה השתנה במשך הזמן.

החוקר הראשי, דר' ניל פלשנר מאוניברסיטת טורונטו שבקנדה, אומר: "מצב זה, לפי מיטב ידיעתנו, טומן בחובו איום קטן ביותר על חיי רוב ניכר של המטופלים. ואם האיום ישנו, ייקח לו להתפתח כ- 20-25 שנים. כחצי עד שני שלישים מהגברים עם סרטן ערמונית בעולם המערבי מאובחנים עם סוג זה של סרטן".

צוות המחקר בחן במשך 3 שנים 302 גברים עם סרטן ערמונית בסיכון נמוך, בני 48-82 שנים, שמחציתם טופלו בתרופה להגדלה שפירית של הערמונית ומחציתם האחרת קיבלה פלסבו. כל המשתתפים עברו ביופסיה לאחר 18 ו- 36 חודשים.

מהממצאים עולה שאלה שקיבלו את התרופה, ששייכת לקבוצת תרופות שמעכבות אנזים בשם 5AR,  הפגינו עיכוב משמעותי בהתפתחות המחלה. במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט, דר' פלשנר מסכם: "המתנה מבוקרת עם נטילת התרופה היא חלופה יעילה ובטוחה לגברים שהסיכון שלהם למות מסרטן ערמונית נחשב למזערי. אלו הן חדשות טובות לגברים עם המחלה בסיכון נמוך מכיוון שלטיפול האגרסיבי יכולה להיות השפעה קשה על איכות החיים, וסיכון לאימפוטנציה ולבריחת שתן".

24.1.2012

עוד על סרטן הערמונית

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …