שרידות מסרטן השד

עגבניות מיובשות אורגניות לטיפול בסרטן הערמונית

במחקרים נטען שמוצרי עגבניות יכולים להגן מפני סרטן הערמונית, אך מנגנון הפעילות המדויק לא היה ברור דיו. חוקרים מאוניברסיטת מיזורי שבארהב שבחנו עגבניות מיובשות אורגניות טוענים כעת שפחמימה אורגנית בעגבנייה שנקראת פרוהיס היא בעלת ההשפעה המגנה החזקה.

במחקר שבחן עגבניות מיובשות אורגניות ומוצרי עגבניות אחרים, שהתפרסם בכתב העת לחקר הסרטן, אומרים המדענים שכעת הם עומדים לבצע מחקרים בבני אדם.

בניסוי שנערך בחיות מעבדה קיבלה קבוצה אחת תזונה רגילה, קבוצה שנייה תזונה שהכילה ממרח עגבניות, קבוצה שלישית אבקת עגבניות וקבוצה רביעית ממרח עגבניות בתוספת פרוהיס.

בעוד שהקבוצה הראשונה שרדה את סרטן הערמונית במשך 40 שבועות, הקבוצה שניזונה מתוספת של ממרח עגבניות מתוגבר עם פרוהיס שרדה במשך 51 שבועות.

שיעור גידולי סרטן הערמונית בקרב הקבוצה שקיבלה ממרח עגבניות עם פרוהיס עמד על 10% בהשוואה ל- 60% בקבוצת הביקורת (שקיבלה תזונה רגילה).החוקרים מצאו שפרוהיס בצורתו המרוכזת מגן מפני נזקים ל- DNA שיכולים להוביל להתפתחות סרטן הערמונית. כאשר שילבו החוקרים ליקופן (אנטיאוקסידנט שמצוי בעגבניות) עם פרוהיס נעצרה התפתחות הגידולים הסרטניים בשיעור של 98%.

מסבירה דר' ואלרי מוסין שהובילה את המחקר: "לפני מחקרנו ייחסו חוקרים את ההשפעה המגנה של עגבניות לויטמין C, לקרטנואידים או לרכיבים פנוליים. פרוהיס מייצג סוג חדש רכיב תזונתי. ניסויים כפי שערכנו מראים ששילוב בין פרוהיס לליקופן ראוי שייבחן כחומר טיפולי נגד סרטן ולא רק כדרך למניעתו. אמנם אין להגיע למסקנות נחרצות בעקבות מחקר בחיות מעבדה, אך ממצאינו מוסיפים עוד נדבך חיובי במחלוקת סביב ההשפעה המועילה של ליקופן ומוצרי עגבניות על הקטנת הסיכון לסרטן הערמונית".

3.6.2008

עוד על סרטן הערמונית

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …