חיסון נגד סרטן

סרטן העור פתרונות חדשים

מדענים פיתחו קבוצה של תרופות פוטנציאליות לטיפול בגידולים ממאירים של סרטן העור, כך נטען במחקר חדש.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת לכימיה רפואית, תוארה קבוצה חדשה של תרופות שתוכלנה לשמש לטיפול במלנומה ממאירה. המדענים טוענים שפיתחו כימיקלים חדשים שיוכלו להתביית על חלבון מפתח שאחראי לגדילתם של תאי סרטן העור מסוג מלנומה שנקרא BRAF. קבוצת הכימיקלים שנקראים פירידואימידזולינים, חוסמת את פעילותו של החלבון BRAF לאחר שעבר מוטציה ובכך מונעת התפתחות של תאי סרטן.

החוקרת הראשית, פרופסור קרוליין ספרינגר אומרת: "במחקרנו על דגימות של תאי סרטן העור שנלקחו מבני אדם, פיתחנו כמה טיפולים פוטנציאליים שבקרוב ניתן יהיה להעריכם במטופלים. הטיפולים הם כה יעילים מכיוון שהם בולמים מוטציה מסוימת של חלבון שאנו יודעים שמשתבש בקרב יותר מ- 50% של מקרי סרטן העור. התבייתות על חלבון מפתח שעבר מוטציה בדרך זו היא גישה חדשה וחשובה בטיפול בסרטן העור. אנו מקווים שתחום מחקר זה יביא לפיתוח של דור חדש של תרופות שתהיינה יעילות יותר ומונחות מטרה אל תאי סרטן העור. אנו מקווים בקרוב לבחור את החומרים המבטיחים ביותר לשם הערכת יעילותם במחקרים קליניים ראשוניים במטופלים עם סרטן העור במצב מתקדם".

מוטציה בחלבון מסוג BRAF מתחוללת ב- 50%-70% במקרי סרטן העור מסוג מלנומה, ב- 35% במקרי סרטן השחלות, ב- 35% במקרי סרטן בלוטת המגן ו- 15% במקרי סרטן המעי הגס. כאשר מתחוללת המוטציה, הגנים גורמים לשינוי בחלבון BRAF שמאפשר לתאים לגדול ללא שליטה ולהיהפך לגידול סרטני.

עוד על סרטן

25.4.2009

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …