תרופה נגד סרטן

סרטן המעי הגס – צפויה ירידה גדולה בשיעורי תמותה

מומחים טוענים שבעשור הבא צפויה ירידה דרמטית בשיעורי התמותה של סרטן המעי הגס בגלל ניטור וטיפול טובים יותר. זוהי תחזיתם האופטימית של חוקרי צמרת.התחזית התפרסמה בדו"ח השנתי של אגודת הסרטן האמריקנית, שמראה שבאופן כולל, שיעורי התמותה מסרטן בארה"ב ממשיכים לרדת מאז שנת 1990.

הדו"ח הנוכחי מתמקד במקרים של סרטן המעי הגס ובסרטן החלחולת, שמהווים יחדיו את גורם התמותה מסרטן השלישי בשכיחותו בארה"ב. התחזית היא שבשנה הקרובה ימותו מהם כ- 50,000 אנשים. הקרב נגד סרטן המעי הגס הוא סיפור הצלחה הולך וגדל, שיעורי התמותה ממנו ירדו ב- 20% במהלך 10 השנים האחרונות. המומחים חוזים ששיעורי התמותה ירדו אף יותר בעשור הבא, ובשנת 2020, יגיעו למחצית משיעורי התמותה שהיו בשנת 2000.

התחזית בנויה על ההנחה שגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס ישתפר, טיפול כימותרפי יהיה שכיח יותר ויותר וגורמים שתורמים להופעת סרטן המעי הגס כמו עישון וצריכת בשר אדום יפחתו. עורכת הדו"ח, אליזבט וורד אומרת שהתחזית היא אופטימית אבל ריאליסטית. אבל מומחים אחרים טוענים שירידה כה גדולה בשיעורי התמותה מחייבת שינויים ניכרים של מעבר לתזונה בריאה של אנשים רבים, וביטוחי בריאות וטיפול רפואי משופרים בהרבה.

בדוח, שהתפרסם בכתב העת סרטן, נבחנו מגמות בסרטן משנת 1975 ועד לשנת 2006. סרטן הוא גורם התמותה השני בשכיחותו בארה"ב, אחרי מחלת לב, והוא אחראי לכמעט רבע ממקרי המוות בשנה. בעוד ששיעורי התמותה ברבים מסוגי הסרטן הנפוצים יורדים, שיעור התמותה מסרטן הכבד עלה. בקרב נשים נצפתה עלייה בתמותה מסרטן הלבלב, ובקרב גברים נצפתה עלייה בתמותה מסרטן הוושט וממלנומה.

אך במבט כולל, אבחוני סרטן ושיעורי תמותה ירדו באופן משמעותי, הצלחה שמיוחסת בעיקר לשיפורים בניטור ובגילוי מוקדם, שיכלול קשת הטיפולים וירידה בשיעורי עישון. שיעורי התמותה מסרטן המעי הגס עמדו בשנת 2006 על כ- 17 מקרי מוות לכל 100,000 תושבים בארה"ב. תרופות כימותרפיות טובות יותר בשילוב עם ניתוחים להסרת גידולים שימשו לשיפור ההישרדות מהמחלה.

החל משנת 2005 הומלץ לכמחצית מהמבוגרים בני 50 שנים ומעלה לעבור תהליכי ניטור לגילוי מוקדם בעזרת קולונוסקופיה או בדיקת דם סמוי בצואה. התחזית בדו"ח מתבססת על מספר השערות. ביניהן ההשערות שמספר האנשים שיעברו ניטור לגילוי מוקדם יעלה, פחות אנשים יעשנו או יאכלו בשר אדום יותר מפעמיים בשבוע, וששיעורי השמנת היתר יישארו יציבים. רופאים טוענים שעישון והשמנת יתר תורמים לתמותה מסרטן המעי הגס בכך שהם מגבירים את הסיכון ללקות בו ומקשים על הטיפול בו.

בעוד ששיעורי העישון בארה"ב נמצאים בירידה מתמשכת, שיעורי השמנת יתר נמצאים בעלייה.

8.8.2009

עוד על סרטן המעי הגס

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …