סיכון של פקקת ורידים עמוקים בטיסות ארוכות כמעט ולא קיים

חדשות טובות לטסים, אין הוכחה לכך שטיסה ממושכת מגבירה את הסיכון לקרישי דם מסוכנים בעקבות פקקת ורידים עמוקים, כך עולה מקובץ הנחיות חדש שפרסמו רופאים מומחים בארה"ב.

יושב ראש קבוצת המומחים שפרסמה את ההנחיות החדשות, דר גורדון גויאט, אומר: אפילו בטיסות ארוכות, שנמשכות יותר מ- 4 שעות, הסיכון לקרישי דם לרוב האנשים הוא נמוך מאוד ולכן אין סיבה לחשוש.

קבוצת הרופאים כוללת יותר מ- 18,000 רופאים שהתמחותם העיקרית היא מחלות ריאה ורפואת חירום. ההנחיות החדשות התפרסמו בכתב העת חזה, והן מתבססות על סקירת מחקרים עדכניים וראיות רפואיות אחרות בקשר לפקקת וריד עמוק (קרישי דם שנוצרים בוורידים עמוקים ברגליים).טיסות שאורכן יותר מ- 8 שעות הן בעלות הסיכון הרב ביותר לטענת עורכי ההנחיות.

שרירים בגפיים התחתונות מסייעים בדחיפת הדם חזרה ללב דרך הורידים. ישיבה ממושכת מבלי להפעיל שרירים אלה מכבידה על ורידי הרגליים והדם נוטה להיעצר בהם, דבר שמגביר את הסיכון להיווצרות קרישי דם. קרישי דם כאלה יכולים לגרום לכאבים ברגליים, לנפיחות ולאדמומית, ויכולים גם להיות מסכני חיים אם הם נסחפים לריאות. הסיכון הממוצע לפקקת וריד עמוק (DVT) באוכלוסייה הכללית עומד על 1 ל- 1,000 ונסיעות ארוכות טווח יכולות להכפיל את הסיכון, כך שנוסעים בריאים אינם מועדים כמעט לפתח קרישי דם בעת נסיעות.

בהנחיות מומלץ בנוסף להליכה מדי פעם במעברי המטוס, לבצע תרגילי מתיחות של כפות הרגליים. לאנשים בסיכון גבוה יותר לפתח פקקת וריד עמוק (אנשים עם השמנת יתר, גיל מבוגר, ניתוח שנערך זה עתה ועבר רפואי של קרישי דם) מומלץ להשתמש בגרביים לחץ מיוחדות אך לא להשתמש באספירין או בתרופות אחרות לדילול דם.

7.2.2012

עוד על פקקת וריד עמוק

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …