סיכון לסוכרת

סיכון לסוכרת – תקווה לחיזוי טוב יותר

מדענים בארה"ב מאמינים שיהיה זה אפשרי לזהות אנשים שיש להם סיכון לסוכרת מסוג 2 כעשור לפני הופעתם של התסמינים. צוות מחקר בבית החולים הכללי במסצוסטס שבארה"ב מצא שרמות של 5 חומצות אמינו בדם יכולות לשמש כאינדיקציה של סיכון לסוכרת.

ממצאי החוקרים הם בעקבות ניתוח מידע אודות 189 אנשים שגויסו למחקר מעקב אחר צאצאיהם של משתתפי מחקר פרמינגהם בין השנים 1991-1995 ופיתחו סוכרת מסוג 2, ו- 189 אנשים מאותו מחקר בעלי אותם גורמי סיכון שלא פיתחו את המחלה.

החוקרים מצאו שרמות מוגברות של חומצות אמינו מסוג איזולאוסין, לאוסין, ואלין, טיירוסין ופנילאלנין היו קשורות בהתפתחות של סוכרת מסוג 2 בעתיד. במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי Nature, החוקר הראשי, דר' תומס וונג, אומר: "ממצאים אלה יוכלו לספק הבנה על מסלולים מטבוליים שמשתנים ממש בתחילתו של תהליך שמוביל לסוכרת. הממצאים אף מעלים את האפשרות, שבמטופלים מסוימים, מדידות אלו תוכלנה לזהות את אלה שנמצאים בסיכון הרב ביותר לפתח סוכרת, כך שאפשר יהיה לנקוט באמצעי למניעת המחלה מוקדם ביותר".

גורמי הסיכון לסוכרת מסוג 2 הם עודף משקל, עבר משפחתי, היקף מותניים רחב, יתר לחץ דם ועבר של סוכרת הריון.

מחקר פרמינגהם הוא מחקר מעקב הבריאות הארוך ביותר שנערך עד כה. תחילתו של המחקר בשנת 1949 ובמהלכו עקבו חוקרים אחר מצב בריאותם ואורח חייהם של תושבי העיירה הקטנה במסצ'וסטס שבארה"ב. בימינו נמצאים במעקב נכדיהם וניניהם של הנבדקים המקוריים. במהלך מחקר זה נמצא לראשונה הקשר בין כולסטרול רע לבין מחלות לב וכלי דם, הקשר בין יתר לחץ דם ומחלות לב וכלי דם והקשר בין אורח חיים והרגלי תזונה לבין הבריאות.
עוד על סוכרת

21.3.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …