סיבוכי הרדמה כללית שכיחים במטופלים עם השמנת יתר

מטופלים עם השמנת יתר שנזקקים להרדמה כללית מועדים פי 2 יותר לפתח סיבוכי הרדמה כללית, כמו בעיות חמורות בדרכי הנשימה בהשוואה למטופלים ללא השמנת יתר, כך נמצא במחקר רחב היקף חדש.

מעברי האוויר בריאות חייבים להישמר פתוחים כדי לשמור את המטופל בחיים, המחקר הראה שחלק מדאיג מהמטופלים עם השמנת יתר חווה בעיות בדרכי הנשימה.

מומחים מהקולג' המלכותי של המרדימים בבריטניה בחן את כל הסיבוכים הרציניים בדרכי הנשימה שהתחוללו במהלך הרדמה כללית בבריטניה בשנים 2008-2009. המקרים שנחקרו היו רציניים דיים כדי להוביל למוות, לנזק מוחי, לטיפול נמרץ או להחדרת צינור הנשמה לקנה הנשימה.

הממצאים, שהוצגו בכינוס של הקולג' המלכותי של המרדימים, הראו שמטופלים עם השמנת יתר היו בעלי סיכון כפול לבעיות חמורות בדרכי הנשימה. אלה שלקו בהשמנת יתר חמורה, מדד מסת גוף (BMI) מעל ל- 40, נמצאו בסיכון גדול פי 4 לפתח בעיות אלו.

החוקר הראשי, דר' ניק וודאול, אומר: "המחקר חשוב למטופלים ולמרדימים כאחד. המידע יאפשר למטופלים עם השמנת יתר להיות מודעים יותר לסיכוני הרדמה, ולתת הסכמה מושכלת להרדמה. אנו מקווים שהממצאים יעודדו מרדימים להכיר בסיכונים אלה ולבחור טכניקות הרדמה בעלות סיכון מופחת".
עוד על השמנת יתר

30.3.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …