נשים אינן ממליצות על טיפול בתחליפי הורמונים

בסקר שערך כתב העת בריאות פלוס נמצא שיותר מ- 80% מן הנשים חושבות כי טיפול בתחליפי הורמונים (לבעיות גיל המעבר) עושה את פעולתו, אך לא ימליצו עליו לבנותיהן.
בסקר השתתפו 2000 נשים מעל לגיל 40. רוב הנשים אמרו כי ייעצו לבנותיהן לנסות תחילה טיפולים אלטרנטיביים לגיל המעבר לפני נטילת תחליפי הורמונים.
60% מן הנשים ניסו את הטיפול, ומחצית מהן הפסיקה את הטיפול תוך פחות משנה. הסיבות העיקריות להפסקת הטיפול בהורמונים מלאכותיים היו: 33% לא הרגישו טוב בעת הטיפול, 26% חששו מהתפתחות מחלות לב ו- 47% חששו להתפתחות סרטן השד.
במחקרים קודמים עלה החשש לקשר בין טיפול הורמונלי חליפי ממושך לבין הגברת הסיכון למחלות לב ולסרטן השד, אך המומחים ממליצים לנשים להתיעץ עם הרופא בכדי להעריך את הסיכון שלהן ללקות במחלות.
סיבות נוספות להפסקת הטיפול ההורמונלי היו: 20% חשש מעליה במשקל ו- 36% חשש מנטילת יתר של כימיקלים.
כמעט 95% מן הנשים דיווחו כי ניסו השלמות טבעיות והן חשות כי ההשלמות הטבעיות יעילות. ההשלמות הטבעיות הפופולאריות היו שמן נר הלילה, מאכלים עשירים בסויה והשלמות תזונתיות של סויה. חלק מן הנשים ציין כי מעבר לתזונה בריאה סייע להן בהעלמת תסמיני גיל המעבר.
75% מן הנשים סבורות כי משרד הבריאות צריך לממן את ההשלמות הטבעיות.
75% מן הנשים שנטלו תחליפי הורמונים מלאכותיים אמרו כי הרגשתן השתפרה ו- 25% אמרו כי נטלו את ההורמונים בכדי להרגיש ולהראות צעירות.
עורכת כתב העת בריאות פלוס המופיע בבריטניה, קולט האריס, אומרת: בעיות גיל המעבר הן עדיין טאבו גדול. כל אישה, כמעט, עוברת תקופה קשה זו אך אין היא מדברת עליה בצורה גלויה, למעט התלוצצות כפויה על גלי חום. כתוצאה מכך נשים מגיעות לגיל המעבר עם ידע חלקי ומוטעה, המחמיר לעיתים תכופות את המצב.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …