ניתוק מאוחר של חבל הטבור יכול להועיל לילודים

אין לחתוך את חבל הטבור של ילודים בריאים לפחות למשך 3 דקות, כך נטען במחקר חדש על ניתוק מאוחר של חבל הטבור שהתפרסם בכתב העת הבריטי לרפואה.

מחקר שערכו מדענים מאוניברסיטת אומאה שבשוודיה על ניתוק מאוחר של חבל הטבור, מצא שהמתנה של לפחות 3 דקות בחיתוך חבל הטבור משפרת את רמות הברזל של תינוקות בגיל 4 חודשים.

לאחר שעקבו אחר התפתחותם של 400 ילודים, העריכו החוקרים שאפשר למנוע מקרה אחד של מחסור בברזל על כל 20 תינוקות שחיתוך חבל הטבור שלהם עוכב.

ילדים רכים זקוקים לרמות גבוהות של ברזל בעת שהם גדלים, ומחסור בברזל נמצא קשור גם להתפתחות נוירולוגית לקויה. ממצאי המחקר מצביעים על כך שעיכוב בחיתוך חבל הטבור יכול לסייע בהגנה על תינוקות מפני מחסור בברזל, שהוא בעיית בריאות רצינית בכל העולם.

לאור הממצאים והעובדה שלא נמצא קשר בין עיכוב חיתוך חבל הטבור לבין בעיות בריאות אחרות, טוענים המדענים שזה צריך להיות ההליך התקני.

במאמר מערכת נלווה, דר' פטריק ואן-רינן, מאוניברסיטת גרונינגן שבהולנד, אומר: "המאזן בין סיכונים ליולדת לבין תועלות לילוד מעיכוב חיתוך חבל הטבור נוטה בבירור לטובת הילוד. כמה הוכחות נוספות נדרשות כדי לשכנע רופאים מיילדים ומיילדות שיש ערך להמתין שלוש דקות כדי להשלים את פעפוע נוזלי השלייה"?

16.11.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …