ניתוח נוירולוגי להפרעות חרדה יעיל אך בעל סיכונים

חולים הלוקים בהפרעות חרדה או הפרעות כפייתיות חמורות עוברים, לעיתים הליך ניתוחי הטומן בחובו סיכון לסיבוכים רציניים. במחקר רחב היקף שהסתיים לאחרונה אומרים המדענים כי יש לבחון בהקפדה רבה את בטיחותה של שיטה ניתוחית זו ולבדוק את השפעותיה ארוכות הטווח.
חוקרים במכון קרולינסקה בשבדיה, בראשות דר כריסטיאן רוק, עקבו במשך 23 שנים אחר 51 חולים בהפרעות חרדה או הפרעות כפייתיות, שעברו הליך ניתוחי הנקרא קפסולוטומיה בו מנטרלים סיבי עצבים בחלק המרכזי של המוח.
אומר דר רוק: תדירות תופעות הלוואי השליליות היתה גבוהה יותר ממה שצפינו. ניתוחים נוירולוגיים לטיפול בהפרעות נפשיות צוברים תאוצה לאחרונה, ולפי ממצאינו רצוי ביותר, לדעתי, לנהוג בהם בזהירות. קפסולוטומיה היא שיטה יעילה לפתרון חרדות וכפייתיות, ותוצאותיה נשמרות למשך שנים רבות לאחר הניתוח. חולים רבים חשים כי הניתוח הציל את חייהם, אך חשוב לזכור כי קיים סיכון לתופעות לוואי רציניות.
ממצאי המחקר נאספו בעזרת שאלונים תקופתיים וראיונות עומק עם החולים וקרובי משפחותיהם. מן הממצאים עולה כי מעל לשליש מן החולים הראו סימני אפטיות והפגינו קשיים בתיכנון ובביצוע פעילויות שונות. חלק מן החולים פיתחו אפילפסיה (מחלת הנפילה), חוסר מעצורים נפשיים ובריחת שתן.
עוד על חרדה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …