נטילת סטטינים – סיכון מוגבר לסוכרת

תרופות להורדת כולסטרול מסוג סטטינים קשורות עם סיכון מוגבר לסוכרת, כך נטען במחקר חדש שהתפרסם בכתב העת היוקרתי של ההסתדרות הרפואית בארה"ב.

על אף ממצא זה, מסקנת החוקרים הייתה שהתועלת בנטילת סטטינים למערכת כלי הדם עולה בחשיבותה על סיכון מוגבר לסוכרת.

המחקר, שנערך על-ידי מדענים מאוניברסיטת סנט ג'ורג' שבבריטניה בשיתוף עם מדענים מאוניברסיטת גלזגו שבסקוטלנד, בחן מידע מחמישה מחקרים קודמים על טיפול בסטטינים בין השנים 2004-2010.

עורכי המחקר מצאו שאנשים שנטלו מינונים גבוהים של סטטינים היו מועדים ב- 12% יותר לפתח סוכרת בהשוואה לאלה שנטלו מינונים מתונים. על אף זאת, המדענים אומרים שהסיכון הכולל לבריאות היה נמוך, מכיוון שלטיפול בסטטינים יש השפעה מגנה מפני התקפי לב ושבץ שנלקחה בחשבון.

החוקר הראשי, פרופסור קאוסיק ריי, אומר: "אין עדיין הסבר ברור מדוע סטטינים יכולים לגרום לסוכרת במטופלים מסוימים. מטופלים שנוטלים מינונים גבוהים של סטטינים צריכים להמשיך בנטילת התרופות באופן סדיר ולהשלים את הטיפול בניטור רב יותר לגילוי מוקדם של סוכרת"

מאגודת הלב הבריטית נמסר בתגובה: "אל להם למטופלים להפסיק בנטילת סטטינים בעקבות המחקר. רוב מקרי הסוכרת התחוללו במטופלים שנטלו מינונים גבוהים של סטטינים, כאשר רוב המטופלים מקבלים מינון נמוך עד מתון. לסטטינים תפקיד חיוני בהגנת ליבם של אנשים רבים מאוד והתועלת עולה בהרבה על הסיכונים שכרוכים בסוכרת".
עוד על סוכרת.
עוד על כולסטרול

22.6.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …